۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۵۸۴۹۴
معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه:

شهادت شهدای خدمت موجب افزایش توجه ملت های جهان به گفتمان انقلاب اسلامی شد

شهادت شهدای خدمت موجب افزایش توجه ملت های جهان به گفتمان انقلاب اسلامی شد
معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه حوادث چند ماه اخیر را موجب رسوایی تمدن غرب و توجه بی نظیر به گفتمان انقلاب اسلامی دانست که با شهادت شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی این توجه به جمهوری اسلامی به شکل فوق العاده ای افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در مراسم بزگداشت شهدای خدمت که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، ضایعه شهادت شهدای خدمت را مخصوص ایران ندانست و گفت: این اتفاق نه تنها برای ما ایرانیان بلکه در سطح بین الملل و خصوصا برای محور مقاومت نیز دردناک و ناراحت کننده بود.

وی در ادامه بر لزوم توجه به فضای بین الملل و تبعات حوادث اخیر تأکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب  فرمودند ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و می توان تاریخ منطقه را به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری بیداری ملت های جهان و همدلی و همگرایی بی نظیر بین المللی در زمینه مسئله فلسطین را یک امر فوق العاده و فرصتی مغتنم برای جبهه مقاومت دانست و گفت: در این فضا جبهه مقاومت و خصوصا حوزه علمیه باید گفتمان مقاومت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفتمان وحدت و گفتمان فطرت را تبیین کند تا بیش از پیش شاهد پیشرفت در عرصه تقویت جبهه حق و تضعیف استکبار جهانی و صهیونیستم باشیم.

وی اتفاقات پنج ماه اخیر را اتفاقاتی مهم و اثرگذار عنوان کرد و عملیات وعده صادق را یک حمله موفق و تعیین کننده دانست که مناسبات کشورهای منطقه را دگرگون ساخت.

معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه شهادت آیت الله رئیسی را عامل افزایش همگرایی بین الملل دانست و اظهار داشت: همگرایی و همدلی بین الملل با جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بود، حتی کشورهایی که با ما رابطه ای نداشتند نیز شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند و در هفت کشور عزای عمومی اعلام و هزاران مراسم یادبود شهید رئیسی در کشور های مختلف برپا شد.

وی این اتفاقات متعدد و پشت سر هم را سبب زیر سوال رفتن نظام غرب، رسوایی نفاقشان در زمینه حقوق بشر و گرایش عمومی مردم جهان به سمت انقلاب اسلامی و رفع بایکوت خبری رهبر انقلاب خواند.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری پیرامون تشکیل جنبش عدالت خواه بین الملل دانشجویی در آمریکا و اروپا اظهار داشت: ما در چند اتفاق خاص در دنیا جنبش دانشجویی داشتیم، در قضیه جنگ ویتنام و جنبش وال استریت و...؛ و جنبش این روزهای دانشجویان برای آزادی فلسطین پنجمین جنبش جهانی است و باید از این فرصت کم نظیر حداکثر استفاده را انجام داد.

وی یکی از فرصت های پیش روی جبهه مقاومت را نمایان شدن چهره واقعی تمدن غرب بیان کرد و توضیح داد: رسوایی غرب باعث شد تا حقانیت و کارآمدی گفتمان مقاومت در عرصه بین الملل بیشتر خودش را نشان دهد و ملت ها متوجه شوند چرا می گوییم رژیم صهیونیستی باید از بین برود.

معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: علاوه بر این ناکامی گفتمان های درون کشورهای اسلامی مشخص شد؛ چراکه با تمام ادعایی که داشتند در مقابل جنایات صهیونیست ها موضع گیری مناسبی نداشتند و بعضا سکوت پیشه کردند و این باعث شد همه کشور ها متوجه گفتمان برتر جمهوری اسلامی شوند.

ارسال نظرات