۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۵۲۶۸۱
استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

مشارکت ۴۷.۴درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات

مشارکت  ۴۷.۴درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات
استاندار خراسان رضو در ضمن تقدیر و تشکر نسبت به حضور گسترده مردم، از مشارکت ۴۷.۴ درصدی در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و نقش رسانه‌ها در تبیین و توصیه به مردم را موثر دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست خبری پس از برگزاری انتخابات 11 اسفند در جمع خبرنگاران بیان داشت: ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر از چهار میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط رای دادن در این استان در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: بر این اساس خراسان رضوی و شهر مشهد در سطح استانها و کلانشهرهای هم تراز رتبه نخست کشور در مشارکت را کسب کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم استان ثابت کردند در راه نظام و انقلاب ثابت قدم هستند و نگاهشان به اهداف بلند نظام است و امیدواریم شاهد مجلس خبرگان و شورای اسلامی تاثیر گذاری باشیم.

وی افزود: در این مقطع حساس از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک بار دیگر حماسه سیاسی بسیار ارزشمندی در مقابل دشمنان این مرز و بوم توسط مردم رقم خورد.

نظری بیان داشت: بیش از یک سال است که دشمنان این نظام و مرز و بوم با تمام قدرت خود سعی در عدم مشارکت مردم در این انتخابات داشتند و همه ظرفیت رسانه ای و عملیات روانی خود را به کار گرفتند تا نشان دهند مردم به حداقل ها در این انتخابات اکتفا می‌کنند ولی اینگونه نشد و برخلاف نیت دشمنان این مرز و بوم شاهد مشارکت خوبی بودیم.

وی اظهار کرد: شاهد هستیم مردم با دقت انتخاب خود را انجام دادند و به زودی شاهد مجلس کارآمد و شایسته در کنار مجلس خبرگان موثر هستیم که توسط مردم انتخاب شدند تا وظایف خود را پیگیری کنند.

 احساس وظیفه مردم

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و وجود کاستی‌ها، مردم با احساس وظیفه و تکلیف سیاسی و ملی خود در میدان انتخابات حاضر شدند.

وی با اشاره به تغییر منتخبین مردم در برخی از حوزه ها افزود: مردم تغییر نمایندگان خود را در برخی از شهرستانها مد نظر داشتند و جوانان خوبی مورد انتخاب مردم قرار گرفتند تا چهره‌های گذشته کمتر در این دوره مجلس حضور داشته باشند و این انتخاب مردم را به فال نیک می گیریم.

استاندار با بیان اینکه مشروعیت نطام مردمی و اسلامی است، ادامه داد: مردم کشورمان در میدان‌های مبارزه، راهپیمایی و انتخابات ثابت کردند این نظام برخواسته از توان مردم است. حضور مردم در همه صحنه ها و در طول دوران انقلاب، نشان داد که قدرت نظام ما، مبتنی بر قدرت مردمی و در ارتباط با اهداف نظام است.

وی افزود: این دوره یکی از انتخاباتی بود که کمترین تخلف و مشکل امنیتی در آن وجود داشت و لذا تاکنون گزارش تخلف عمده‌ای نداشته ایم.

استاندار در پایان این حضور گسترده را بابت گذشت مردم نسبت به کم و کاستی ها و نظام و رهبری و شهدا دانست و گفت: اکنون زمان کار و تلاش است همه این فعالیت های یکساله برای انتخابات برای این بود که عده ای انتخاب شوند تا به مردم و نظام و انقلاب خدمت کنند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات