۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۴۸۶۹۱
معاون رییس جمهور:

تجلیل از زنان موفق با هدف حمایت و ساماندهی انجام می‌شود

تجلیل از زنان موفق با هدف حمایت و ساماندهی انجام می‌شود
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ظرفیت بانوان روستایی و عشایری گفت: به دنبال شناسایی زنان کمتر شناخته شده در میان زنان روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در همایش گرامیداشت زنان تأثیرگذار استان اصفهان، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما وام دار مادران شهدا هستیم که در تمام شرایط سخت و با استقامت و با لبخندشان، شکوفایی را برای ما هدیه آوردند.

وی ادامه داد: همچنان که امروز باید به یاد مادران در غزه باشیم که در غم از دست دادن فرزندانشان فریاد حسبنا الله و نعم‌الوکیل سر می‌دهند.

معاون رئیس جمهور با تبریک روز مادر به بانوان کشور افزود: باید قدردان افرادی بود که از گفتمان الگوی سوم زنان برای حل مسائل زنان حمایت کردند.

خزعلی با بیان اینکه طبق آیه “و عاشورهن بالمعروف” باید با زنان به نیکی رفتار شود، گفت: بر مبنای قانون نیز کسی حق ندارد با زنان بدرفتاری کند.

وی عنوان کرد: طبق گفته بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و به همین دلیل مسئله مادر بودن، رشد و تربیت دادن فرزندان مهم‌ترین وظیفه زنان است.

خزعلی با بیان اینکه حرکت بزرگ در احیای فرهنگ ایرانی اسلامی باید انجام شود، گفت: در سبک زندگی ایرانی اسلامی تغذیه اهمیت زیادی دارد و مادران باید به این موضوع اهمیت دهند و توجه به تغذیه از وظایف مادران است.

وی در ادامه اظهار کرد: زن و رسانه، زن و فرهنگ ناملموس باید مورد توجه قرار بگیرد و وظیفه زنان و مادران در این زمینه حائز اهمیت است تا فرهنگ‌های مخرب به خانواده نفوذ نکند، همچنین مقابله با چشم و هم‌چشمی، تجملات، از وظایف مادران و زنان است، همچنین اهمیت به محیط زیست و نقش زنان در آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

خزعلی با بیان اینکه به دنبال شناسایی زنان موفق و تجلیل از آنها هستیم، بیان کرد: به دنبال شناسایی زنان کمتر شناخته شده در میان زنان روستایی و عشایری نیز هستیم، چه بسا زنان روستایی باعث شدند که روستاها احیا شده و معضل مهاجرت از روستا به واسطه تلاش زنان حل شود.

وی خاطر نشان کرد: علت شناسایی زنان موفق، حمایت کردن از آنها و ساماندهی این زنان است./1304/

ارسال نظرات