۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۴۷۸۹۳
خزعلی:

قانون جوانی جمعیت خوب اجرا نشده است

قانون جوانی جمعیت خوب اجرا نشده است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه «مسئله جمعیت برای ستاد جمعیت بوده از آنجا دقیق‌تر می‌تواند رصد کرد که این قانون تا چه حد محقق شده است، گفت: از سازمان‌ها خواستیم که میزان اجرایی شدن قانون را اطلاع دهند.»

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در پاسخ به میزان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت گفت: «با توجه به اینکه مسئله جمعیت برای ستاد جمعیت هست از آنجا دقیق‌تر می‌توانبد رصد کنید و بفهمید این قانون تا چه حد محقق شده است.

اما مواردی هست که ما با آن مواجه هستیم و از سازمان‌های مختلف درخواست داریم که میزان اجرایی شدن قانون را به ما اطلاع دهند به عنوان مثال یکی از موارد دورکاری است که توسط بعضی سازمان‌ها اجرا می‌شود. یا بحث مرخصی‌ها که توسط بعضی از سازمان اجرا نمی ‎شود یا ۹ ماه مرخصی را رعایت نمی‌کنند. البته ما از بانوان خواسته‌ایم که سازمان‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند را معرفی کنند.»

وی افزود: «به طور کلی آن چیزی که مطلوب قانون هست، همچنان اجرا نشده است، اما رو به پیشرفت است. یعنی در یکی دوسال اخبر بهتر از سابق شده است.»

وی درباره حذف بودجه مربوط زنان و خانواده از بودجه سال آینده گفت: «چیزی حذف نشده است. در سال ۱۴۰۲، برای اولین بار یک درصد را در قانون بودجه آوردیم که حرکت خوبی هم بود. در بودجه امسال نیز دولت چند مورد از بودجه‌های یک درصدی ما را ادغام کرده است. یعنی یک درصد ایثارگران، یک درصد بانوان و یک درصد فرهنگی ادغام شده است. البته رئیس جمهور و معاون اول معتقد هستند که این بودجه به صورت مجزا مشخص شده و امیدواریم اصلاح شود.»

ارسال نظرات