۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۴۷۲۱
آیت الله نوری همدانی:

رمز پایداری انقلاب در حفظ ارزش ها و حضور مردم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، رمز نگه داری انقلاب اسلامی را در حفظ ارزش ها و حضور مردم در صحنه دانست.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و همچنین توجه آحاد مختلف جامعه به فرهنگ امام راحل تاکید کرد و گفت: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام و ولایت فقیه در کشور است که همه باید به این موضوع توجه کرده و قدردان نعمت انقلاب و ولایت فقیه باشیم.

وی با اشاره به شرایط سخت مردم قبل از انقلاب اظهار داشت: امام راحل با بیانات و روشنگری های خود مردم را همراه با نهضت کرده و آنها را هوشیار کردند و همین حرکت نیز باعث پیروزی انقلاب است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: قبل از انقلاب کشورهای استکباری و دیگر قدرت های جهان کشور را تبدیل به جولانگاه خود کرده بودند و در این کشور ایده های خود را دنبال می کردند و متاسفانه مسؤولان نیز تنها سرسپردگان آنها به شمار می رفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی است تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران خودباختگی مردم در برابر غرب را از بین برد و با راهنمایی و رهبری های امام راحل کشور به دستاوردهای بسیار فراوانی دست یافت.

وی ادامه داد: امام با اتکا به خداوند و همچنین همراهی مردم استکبار و استبداد را از کشور بیرون انداخته و ماهیت رژیم شاه را برملا ساختند.

این مرجع تقلید همچنین با تحسین موفقیت های علمی دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف ابراز داشت: بحمدلله با پیروزی انقلاب کشور ما در عرصه های مختلف به دستاوردهای زیادی دست پیدا کرده است و ما امروز می بینیم که جوانان دانشمند انقلابی ما با خودباوری و خود اتکایی باعث عزت و افتخار ایران اسلامی شده اند.

استاد حوزه علمیه قم، در ادامه رمز پایداری و نگه داری انقلاب اسلامی ایران را در حفظ ارزش های اسلامی و همچنین حضور مردم در صحنه دانست و تاکید کرد: همه باید توجه داشته باشند که ارزش ها و آرمانهای اسلامی و انقلابی محفوظ بماند و دولتمردان نیز باید سعی کنند با برنامه ریزی مناسب مشکلاتی همچون تورم، گرانی و بیکاری را حل و به اقشار محروم جامعه بیشتر رسیدگی نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش اسلام، مردم و رهبری را از جمله مهم ترین ارکان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه همه ما باید بصیر و آگاه باشیم و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران نشان دهیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: مردم همانگونه که در ابتدای انقلاب و همچنین حوادث اخیر ایفای نقش کردند، اکنون نیز باید با همان صلابت و اقتدار در صحنه باشند و بدانند که با حضور آنان هرفتنه ای خاموش می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن شد و تاکید کرد: در این روز بزرگ همه باید با خروش در صحنه حاضر باشند و به دشمنان انقلاب نشان دهند که ملت ایران همچنان در صحنه بوده و پایبند و وفادار به انقلاب و آرمان های امام و رهبری هستند و از ولی فقیه جانانه حمایت می کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات