۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۴۱۳۲
آیت الله مصباح یزدی:

مبارزه با کج‌اندیشی‌ها رسالت حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مصباح یردی گفت: برنامه‌ریزی برای مبارزه با ‌کج‌اندیشی‌ها و کج‌روی‌ها وظیفه ‌حوزه‌های علمیه است.
آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه امام خمینی(ره)، روز گذشته در دیدار طلاب،‌ مسؤولان و استادان حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان بناب به تشریح رسالت حوزه های علمیه پرداخت.

وی با اشاره به نقش علما در حفظ ارزش های دینی خاطر‌نشان کرد: اگر علمای پیشین و حوزه های علمیه نبودند ما از اسلام چیزی نمی ‌دانستیم، بنابراین علما واسطه فیض در شناخت اسلام هستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر علوم و معارف دینی برای اصلاح عقاید اسلامی و پاسخ‌گویی به شبهات به اندازه کافی تدریس و تحقیق نشود، آینده اسلام در خطر است، حیات اسلام به تحقیقات، بحث‌ها، کتاب نوشتن‌ها و پاسخ‌گویی به شبهات وابسته است.

وی با تأکید بر تحقیق، پژوهش و پاسخ‌گویی به شبهات دینی در حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: اگر علمای با صلاحیت، دین اسلام را تبیین نکنند مردم به خصوص جوانان در منجلاب‌‌ها فرو می‌روند.

آیت الله مصباح ابراز داشت: گاهی عده‌ای که صلاحیت و شایستگی لازم را ندارند، در مسایل فنی دین اسلام اظهار نظر می‌کنند و عده ای هم فریب آنها را خورده و به تدریج سبب ظهور کج روی‌ها و کج اندیشی ها در دین می شوند.

وی با تأکید بر رسالت خطیر حوزه های علمیه اظهار داشت: مبارزه با این کج اندیشی‌ها و کج روی‌ها وظیفه مستقیم حوزه های علمیه است و برای این کار برنامه‌ریزی گسترده ضروری است.

عضو خبرگان رهبری برداشت سلیقه‌‌ای از دین را بزرگ‌ترین مشکل‌ عصر ظهور برشمرد و ادامه داد: در زمان ظهور بعضی از علما با تفسیر به رأی قرآن در مقابل امام زمان(عج) می ایستند، اگر امروز به شبهه‌ هایی که روز به روز مطرح می‌شود جواب داده نشود و در دل جوان ها نفوذ کند دیگر از چه اسلامی می‌خواهیم دفاع بکنیم.

گفتنی است، اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب اردوی علمی و زیارتی در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم حضور دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات