۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۳۹۶۳
آیت الله شفیعی:

با همکاری و همدلی وضعیت فرهنگی خوزستان را سامان بخشیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر ارتقا سطح فرهنگی استان خوزستان تأکید کرد.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان

 
آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به رویکرد فرهنگی در دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور اظهارداشت: با توجه به سابقه دیرینه استان در زمینه امور دینی و فرهنگی، پروش شخصیت های برجسته و افتخارات فراوان در طول تاریخ، باید سطح فرهنگی خوزستان مورد توجه قرار گرفته و ارتقاء یابد.

 وی ادامه داد: صدا وسیما، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد اسلامی و تمامی نهادهای فرهنگی باید در این زمینه فعالیت خود را مضاعف کرده و بدین ترتیب سطح فرهنگ خوزستان را بالا بیاورند.

 آیت الله شفیعی با تقسیم مشکل استان خوزستان در امور فرهنگی به دو زمینه تعدد قومیت و فقر در مناطق حاشیه ای  خاطرنشان کرد: خوزستان دارای قومیت های متعدد با آداب و رسومی ویژه است که ساماندهی این قسمت نیازمند حمایت همه جانبه مجامع حوزوی و دانشگاهی می باشد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله دوم فقر مردم حاشیه نشین است که دشمن روی این مسئله  انگشت گذاشته و افرادی که در سطح پایین فکری و مالی هستند را به خود شان جذب می کنند و این امر برای استان مشکل ساز می شود.

 وی ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد که دست اندرکاران و دلسوزان عرصه فرهنگی از هر جهتی وارد صحنه شده و بدین ترتیب سطح فرهنگ مردم، که منوط به ارتقا فرهنگ و سطح مالی مناطق حاشیه شهر اهواز است را، ارتقا بخشند.

 آیت الله شفیعی به تخصیص اعتبار بالغ بر 5000 میلیارد ریال جهت ساماندهی امور فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایجاد تحول فرهنگی در استان که از اقوام مختلف تشکیل شده است، امر سهل و آسانی نیست، لذا باید همه دست در دست یکدیگر داده و ضمن جذب این بودجه و استفاده بهینه از آن، وضعیت فرهنگی استان را سامان بخشیم.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مردم خوزستان را ولایت مدار عنوان کرد و با اشاره به حملات همه جانبه دشمن علیه ایران اسلامی، بیان داشت: امروز که دشمن اسلحه خود را از رو بسته و از تمام جهات وارد صحنه شده تا مردم را به انقلاب اسلامی بدبین کند، باید همگان بهوش بوده و تمام تلاش خود را در راستای بالابردن فرهنگ مردم در چارچوب تشیع و ولایت معطوف کنند.

 وی در پایان اظهارداشت: دانشگاه ها، صداوسیما، تبلیغات، ارشاد اسلامی، همه باید به اتحاد کلمه و وحدت مقصد، دست به دست هم داده و به نحوی امور را ساماندهی کنند که خوزستان استانی فرهیخته، باسطح فکری بالا و در چارچوب تشیع و ولایت اهل باشد./945/ت302/ص

ارسال نظرات