۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۱۴۲۷۲
آیت الله کعبی عنوان کرد؛

ایستادگی در برابر طاغوت از الزامات استقرار جامعه دینی و شکل دهی تمدن اسلامی

ایستادگی در برابر طاغوت از الزامات استقرار جامعه دینی و شکل دهی تمدن اسلامی
نماینده خبرگان استقرار جامعه دینی و شکل دهی تمدن اسلامی را با ایستادگی در برابر طاغوت محقق شدنی دانست و گفت: طاغوت زدایی منحصر به میدان سیاست نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار طلاب و دانشجویان طرح ولایت که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: رسالت جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب همان مسیر ترسیم شده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را سه محور بیانیه گام دوم برشمرد و افزود: حرکت امام باقر(ع) در فضای دوری از نظام ولایی و حاکمیت طاغوت بستر سازی فرهنگی، اجتماعی و شکل دهی حرکت گسترده علمی و مبارزه هوشمندانه با طاغوت برای شکل گیری حکومت دینی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از به حاشیه رفتن و محرومیت از نظام ولایی پس از رحلت پیامبر اسلام تصریح کرد: نظام ولایی رسول الله زودهنگام مسیر دیگری را پیمود که آن مسیر منجر به حکومت سکولار و پادشاهی مطلقه معاویه شد.

آیت الله کعبی با اشاره به حوادث پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خاطرنشان کرد: عصر بعد از شهادت امام حسین را باید عصر اختناق سیاسی و مذهبی دانست که در آن دوران یزید بن معاویه سه جنایت بسیار بزرگ را رقم زد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بستر سازی فرهنگی از طریق نهضت دعا ابراز کرد: در آن شرایط و عصر اختناق مطلق حضرت امام سجاد (ع) از طریق نهضت دعا بستر سازی فرهنگی را آغاز کردند و کتاب صحیفه سجادیه یک دوره معارف اسلامی به زبان دعا است.

وی نهضت علمی را محصول مجاهدت های امام باقر (ع) توصیف کرد و ادامه داد: چهار نفر از فقهای بزرگ در عصر امام باقر (ع) به نام های ابوبصیر، محمدبن مسلم، زراره بن اعین و بریده بن معاویه بجلی که از شاگردان حضرت بودند بستری را برای معرفی اسلام شروع کردند تا در آینده و در عصر امام صادق (ع) این بستر و نهضت ادامه پیدا کند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: امام باقر (ع) یک انقلاب بزرگ علمی و فرهنگی را جهت طاغوت زدایی و بستر سازی برای حکومت دینی فراهم کرد تا اینکه به شهادت رسیدند و در این میدان فقها همیشه در کنار امامان شیعه علم ائمه را منتشر می کردند.

استاد حوزه علمیه یکی از موانع بزرگ ایمان را طاغوت دانست و اظهار کرد: مشکل اصلی شکل گیری جامعه دینی و ساخت تمدن اسلامی حاکمیت جهانی طاغوت است که در عصر ما حضرت آیت الله العظمی امام خمینی با الهام از نهضت رسول الله (ص) و ولایت امیرالمومنین (ع) و معارف اهل بیت و تجربه فقیهان در عصر غیبت با بسیج کردن ملت ایران انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

وی با تاکید بر اینکه نظام معرفتی، سیاسی و سبک زندگی طاغوتی با استفاده از فن آوری اطلاعات و عصر دیجیتال سیطره جهانی پیدا کرده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نوری است که در مقابل این سیطره جهانی طاغوتی ایستاده است.

آیت الله کعبی ایستادگی در مقابل طاغوت را درس و الهام از مکتب امام باقر (ع) در گام دوم انقلاب برشمرد و ادامه داد: بدون شک نظامات طاغوتی برای ایجاد حاکمیت الله، گسترش ایمان، معرفت، اخلاق، بصیرت دینی و نظام ولایت الهی باید جای خود را به نظام الهی دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جهاد برعلیه طاغوت و ایستادگی در برابر طاغوتیان را جزء الزمات تحقق نظام ولایت رسول الله(ص) و مکتب اهل بیت (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: استقرار جامعه دینی و شکل دهی تمدن اسلامی جز با ایستادگی در برابر طاغوت محقق نمی شود که پیش نیاز آن خودسازی دسته جمعی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعلام برأت از مشرکین و کفار در ایام حج اظهار داشت: حج ابراهیمی حجی است که قیام عمومی امت در مقابل آمریکا و صهیونیست بین الملل را در خود ببیند.

وی طاغوت زدایی را منحصر به میدان سیاسیت ندانست و طاغوت زدایی را در تحقق نظامات معرفتی و عبور از غرب عنوان کرد و افزود: طاغوت زدایی با اسلامی سازی علوم انسانی، شکل دهی نهضت اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.

ارسال نظرات