۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۶۸۲

زائران خارجی در مزار شهدا انرژی و روحیه می گیرند

زائران خارجی در مزار شهدا انرژی و روحیه می گیرند
حجت الاسلام جلالیان به بیان حال و هوای زائرانی‌ که از کشورهای مختلف به زیارت شهدا می آیند، پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جلالیان از حال و هوای زائرانی‌ که از کشورهای مختلف به زیارت شهدا می آیند تا آرامش‌ دریافت کنند می گوید.

وی در مراسم گلزار گردی با حضور زوار پاکستانی به معرفی تنها گلزار بین المللی کشور که شهدایی از ملیت های عربستان بحرین عراق پاکستان افغانستان ذوملیتین در خود جای داده است، گفت: ایثار و شهادت در شمار عالی ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی ترین ارزشهایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.

وی ادامه داد: پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه ای که شهدا بدان دست یافته اند عالی ترین پیامها و از جنس پیام انبیاء الهی است. شهدا، فرزندگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق الله ، طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام جلالیان افزود: اگر دیروز فرهنگ جهاد و مبارزه زنده شد و از زیر بار استبداد و متجاوزین نجات یافتیم و جنگ گرم پایان گرفت باید امروز به یاد داشته باشیم که دشمن از بین نرفته و همچنان در دشمنی خود مصمم است. دشمنی که دیروز از مرزهای جغرافیایی راه وطن ما را پیش گرفته بود، امروز با ایجاد اختلاف و تفرقه بین کشورهای اسلامی در حال تجاوز و دشمنی است.

وی ادامه داد: به همین خاطر برادران شیعه و اهل سنت کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و حضور شهدای این مزار مقدس یکی از عوامل یادآورنده و کمکی بر این مهم است.

ارسال نظرات