۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۷۲۶۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

متأسفانه عده ای در فضای مجازی مزاح را با تمسخر و لجن پراکنی اشتباه می گیرند

متأسفانه عده ای در فضای مجازی مزاح را با تمسخر و لجن پراکنی اشتباه می گیرند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شوخی و مزاح عیب نیست اما مع الاسف برخی مزاح را با تمسخر و لجن پراکنی اشتباه می گیرند، آبرو ریزی در فضای مجازی با مزاح متفاوت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی سخنران معارفی حرم حضرت معصومه(س) بعدازظهر امروز با اشاره به میلاد امام حسن(ع) گفت: امام حسن به طرز عجیبی اهل انفاق بودند، امروز میلاد شخصی است که همۀ زندگی اش حسن بود، امام مجتبی(ع) به کربلا حق دارد، چند فرزند این امام در کربلا به شهادت رسیده اند؛ حرمت برادر را نگه دارید هر گاه امام حسن(ع) سخن می فرمود امام حسین(ع) سکوت می کردند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: وقتی روز قیامت می شود عرش خدا را تزیین می کنند سپس دو منبر از نور قرار می دهند که یکی از آن ها برای امام حسن(ع) و دیگری برای امام حسین(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اول کسی که باید قرآن را توضیح بدهد پیامبر اسلام است، اظهار کرد: پس از پیامبر نخستین کسانی که فهم کامل از قرآن به آن ها اعطاء شده است ائمه هدی هستند؛ تفاسیر اهل سنت توضیح آیات از تابعین اصحاب است اما تفاسیر شیعه برگرفته از روایات ائمه(ع) است.

وی قرآن در روز قیامت را قائد و صائق برشمرد و تصریح کرد: قرآن راهنمای افرادی به سوی بهشت است که حلال قرآن را حلال و حرام آن را حرام بدانند اما عده ای را از پشت به سوی جهنم می برد و ان ها افرادی هستند که قرآن را ضایع کرده اند و حرام قرآن را حلال دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با تاکید بر قرائت سه آیه آخر سوره حشر خاطرنشان کرد: هر کس سه آیه آخر سوره حشر را هر صبح و شب بخواند روزی که از دنیا رفت در پرونده اش ثواب شهید را می نویسند و این سه آیه در رفع گره کشایی از مشکلات بسیار موثر است.

استاد حوزه علمیه یکی از هنرهای ائمه را پاسخگویی به شبهات با آیات قرآن توصیف کرد و ابراز داشت: امام باقر(ع) فرمود ما اهل بیت(ع) هر چه گفتیم از ما بپرسید در کجای قرآن آمده است، علماء، طلاب و دانشجویان این سیره را باید ادامه دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: شخصی به امام حسن(ع) اعتراض کرد که شأن و جایگاه شما برتر از آن است که بر سر سفره فقرا بنشینید، امام جوابش را با آیات قرآن داد که خداوند از انسان های متکبر بدش می آید.

وی با اشاره به روایات تاریخی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: شوخی و مزاح عیب نیست اما مع الاسف برخی مزاح را با تمسخر و لجن پراکنی اشتباه می گیرند، در فضای مجازی آبروی انسان ها را می برند آنگاه می گویند مزاح و شوخی کرده ایم.

ارسال نظرات