۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۰۶۷۲۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

جوانان نسبت به فراگیری قرآن اهتمام نشان دهند

جوانان نسبت به فراگیری قرآن اهتمام نشان دهند
سخنران حرم حضرت معصومه با اشاره به وظایف ما نسبت به قرآن گفت: اولین وظیفه ما آشنایی و فراگیری قرائت قرآن است، شایسته نیست جوانان تحصیلکرده ما نتوانند قرآن را قرائت کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت بعدازظهر امروز در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) گفت: افرادی که عمق و درون آیات را درک نمی کنند نه تنها بهره ای نمی برند بلکه به انکار آیات نیز روی می آورند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف مسلمانان در مقابل قرآن اظهار داشت: اولین وظیفه ما آشنایی و فراگیری قرائت قرآن است، شایسته نیست جوانان تحصیلکرده ما نتوانند قرآن را قرائت کنند، وظیفه دوم اهتمام به آیات و قرائت قرآن کریم است.

وی استماع را وظیفه سوم برشمرد و عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید وقتی قرآن تلاوت می شود ساکت باشید و گوش فرا دهید بنابراین گوش فرا دادن به آیات قرآن در جایی که قرآن تلاوت می شود از وظایفی هر مسلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی وظیفه چهارم را احترام گذاشتن و تکریم قرآن برشمرد و ابراز داشت: در سیره و سبک زندکی علمای بزرگ می‌بینیم که در مقابل قران پا دراز نمی کردند و قرآن را همواره احترام می کردند، ما نیز باید این سیره را دنبال کنیم.

وی با اشاره به تدبر در آیات و وظیفه پنجم نسبت به قرآن کریم تصریح کرد: علامه طباطبایی روزی ۱۰ جزء قرآن می خواندند ولی روزانه در یک آیه تدبر می کردند، بانوان جامعه اسلامی در آیه «الرجال قوامون علی النساء» تدبر کنند و ابهت و احترام مرد را در خانه نشکنند و مردان نیز در آیه «و عاشروهن بالمعروف» تدبر کنند و با همسران خود خوب برخورد کنند.

وی با تاکید بر وظیفه ششم و عمل به آیات قرآن یادآور شد: در روایت داریم که بسیاری از افراد قرآن می خوانند ولی قرآن آنها را لعنت می کند زیرا به آیات قران عمل نکرده و حتی مخالف آیات قرآن رفتار کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی وظیفه هفتم را حفظ کردن قرآن برشمرد و خاطرنشان کرد: به اندازه توان خود قرآن را حفظ کنیم چرا که در روایت داریم وقتی مردم وارد بهشت می شوند بهشت طبقات دارد و به افراد می گویند به اندازه ای که قرآن حفظ هستید بخوانید و بالا بروید.

ارسال نظرات