۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۰۶۸۹۲
استاد حوزه علمیه عنوان کرد؛

بهانه جویی؛ منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی

بهانه جویی؛ منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به منشأ اختلافات گفت: متاسفانه سبک زندگی برخی بهانه جویی است،از بهانه آوردن بپرهیزید که موجب اختلافات و کم رنگ شدن صله رحم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت بعدازظهر امروز در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) گفت: وقتی کسی نخواهد زیربار حق برود بهانه جویی می کند و بهانه جویی با پرسشگری متفاوت است؛ بهانه جو می خواهد از زیر بار مسئولیت فرار کند.

وی با اشاره به خطبه 142 نهج البلاغه ابراز کرد: حضرت(ع) در خطبه قاصعه ستمگران را تحقیر کرده است، این خطبه از خطبه های کم نظیر نهج البلاغه است که امیرالمومنین (ع) به لجبازی فرد معجزه خواه از پیامبر اشاره کرده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه اصل معجزه پیامبر را قرآن توصیف کرد و اظهار داشت: قرآن از سه جهت الفاظ، محتوا و آورنده معجزه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن خبر از آینده و گذشته داده است، تصریح کرد: قرآن خبرهای علمی، اخبار غیبی، مباحث مدیریتی، خانواده، و خبرهای آینده و گذشته داده است؛ سرتاسر قرآن معجزه است.

وی آدم بهانه جو را غیر از پرسشگر دانست و خاطرنشان کرد: برخی برای سستی در اعمال و بجا آوردن نماز و روزه بهانه جویی می کنند؛ داستان گاو بنی اسرائیل نمونه ای از بهانه جویی در قرآن کریم است، در ماجرای جنگ تبوک نیز عده ای از مسلمانان برای ترک جهاد بهانه جویی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بهانه جویی را برای فرار از مسئولیت دانست و ابراز کرد: پیام آیات امروز پرهیز از عذرتراشی و بهانه جویی است، حجاب را رعایت نمی کنید از حرام  نمی خواهید پرهیز کنید چرا با شبهه افکنی بهانه جویی می کنید؟

وی منشأ بیشتر اختلافات خانوادگی را بهانه جویی برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه سبک زندگی برخی بهانه جویی است، از بهانه آوردن بپرهیزید که موجب اختلافات و کم رنگ شدن صله رحم خواهد شد.

ارسال نظرات