۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۰۳۱
حجت الاسلام احتشام گفت‌وگو با رسا:

علامه مصباح یزدی در راه دفاع از نظام و ولایت از آبروی خود هزینه کرد

علامه مصباح یزدی در راه دفاع از نظام و ولایت از آبروی خود هزینه کرد
حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه علامه مصباح برای دفاع از نظام و ولایت از آبروی خود هزینه کرد گفت: رهبرانقلاب از علامه مصباح به عنوان مطهری زمان یاد کردند.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه نخستین سالگرد عروج آیت الله مصباح یزدی به بررسی سیره علمی، اخلاقی و مبارزاتی پرداخت و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی قرین شدن رحلت علامه مصباح یزدی با شهادت سردار سلیمانی است که از دست دادن این دو شخصیت حادثه ای سخت برای نظام اسلامی بو که در دهه بصیرت رقم خورده است.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه این دو شخصیت بزرگوار در راستای اهداف نظام اسلامی گام های اساسی برداشتند، اظهار کرد: هم علامه مصباح و هم شهید سلیمانی دفاعی جانانه و شجاعانه از مبانی معرفتی و اعتقادی اسلام و نظام داشتند و برای بصیرت افزایی مردم تلاش می کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شهید سلیمانی مقاومت میدانی و علامه مصباح یزدی نیز مقاومت اندیشه ای در مقابله با الحاد و تحجر داشتند که می تواند سیره این دو بزرگوار الهام بخش جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی برای دفاع از نظام و ولایت از آبروی خود هزینه کرد، گفت: کمتر عالمی همچون علامه مصباح یزدی وجود دارد که پابوس مقام ولایت فقیه باشد، هرچند برخی در ظاهر دست بوس ولایت فقیه باشند، اما این عالم بزرگوار از تظاهر و ظاهر سازی دور بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به سیره ولایت مداری علامه مصباح یزدی ابراز کرد: این عالم بزرگوار نه تنها جسم خود را متواضع در مقابل مقام ولایت قرار داده بود، بلکه از قلب و جان نیز در برابر ولی فقیه خاشع بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه مصباح بیان کرده بود که بیانیه گام دوم انقلاب را خواندم و اعتراف می کنم که به عمق و جان آن نرسیدم، که تعبیر بسیار گویایی در اثبات ولایتمداری ایشان است.

وی بر لزوم الگوگیری نسل جوان از سیره علامه مصباح یزدی تأکید و تصریح کرد: آنچه که این بزرگ مرد جبهه اقتدار و ایستادگی بر آرمان ها برای جریان حامی ولایت به جا نهاد، قطعا بر تاریخ فعلی و آینده انقلاب تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه دغدغه علامه مصباح یزدی تربیت شاگردانی بود که دغدغه ایستادگی بر آرمان های نظام را داشته باشند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از علامه مصباح به عنوان مطهری زمان یاد کرد که جای خالی علامه طباطبایی و شهید مطهری را برای اهل فکر و عقل و بصیرت پر کرده است.

ارسال نظرات