۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۱۵۷

ضرورت توجه به وضعیت معیشت در جامعه

ضرورت توجه به وضعیت معیشت در جامعه
حجت الاسلام حسینی جانباز گفت: هرکسی که در حکومت اسلامی به عنوان رئیس جمهور می آید دوتا وظیفه بسیار مهم دارد که اگر به آن دو عمل کند یقینا دولت موفق خواهد داشت.

حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی جانباز استاد سطوح عالی و رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا باتوجه به لزوم وظیفه شناسی رئیس جمهور گفت: هرکسی که در حکومت اسلامی به عنوان رئیس جمهور می آید دوتا وظیفه بسیار مهم دارد که اگر به آن دو عمل کند یقینا به وظیفه اصلی خود عمل کرده است و دولت موفق خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: یکی از آن دو وظیفه مذکور تامین معاش و دیگر تامین معاد مردم است و منظور از معاد بحث دین و فرهنگ مردم محسوب می شود که فرهنگ می بایست بر اساس آموزه های قرآنی باشد وعمل کردن به وظیفه دینی خود یعنی کسی را که متخصص در مسائل دینی و فرهنگی است را در رأس امور مربوطه قرار دهد.

استاد حوزه با اشاره به معنای فرهنگ بیان کرد: مراد از فرهنگ، آداب و نحوه زندگی مردم بر اساس اسلام، آموزه های قرآن و روایات اهل بیت(ع) است که اگر رئیس جمهور وزارتخانه های ارشاد، علوم و آموزش و پرورش را برعهده شخص دیندار و انقلابی قرار دهد یقینا می تواند به قسم خود عمل کند و در بحث دینداری، معاد و فرهنگ مردم را تامین کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان دومین وظیفه رئیس جمهور ابراز داشت: دیگر وظیفه مهم رئیس دولت تامین معاش مردم است که در اینصورت رضایت خدارا نیز خواهد داشت و اگر درجامعه مشکلات کمر شکن بسیاری داریم به این خاطر است که رئیس جمهور ما به قسم های یاد شده اش بر عکس عمل می کند و در اینصورت نصرت خداوند و یاری اهل بیت تز آن کشیده می شود.

در پایان حجت الاسلام حسینی جانباز با توجه به قول خداوند خاطرنشان کرد: در موارد بسیاری فرموده است شما کم بودید و من شمارا یاری کردم و ما باید در حکومت اسلامی خدا را ببینینم نه کدخدا را و این همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی به این خداطر است که ما خدا و معاد باور نیستیم.

ارسال نظرات