۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۸۵۰۵۱

ضرورت توجه به زیرساخت های فرهنگی

ضرورت توجه به زیرساخت های فرهنگی
حجت الاسلام خزائلی گفت: در مساله فرهنگی کشور اولین چیزی که لازم است زیرساخت های فرهنگی و به دنبالش زیر ساخت های اجتماعی می باشد چراکه تمام مشکلات کشور به آن بر میگردد.

حجت الاسلام حسنعلی خزائلی، استاد درس خارج حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت زیرساخت های فرهنگی گفت: در مساله فرهنگی کشور اولین چیزی که لازم است زیرساخت های فرهنگی و به دنبالش زیر ساخت های اجتماعی است چراکه تمام مشکلات کشور اعم از ناهنجاری های اجتماعی و فساد های اقتصادی به آن بر میگردد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در قوانین موجود در کشور ابراز کرد: یا مشکلی که الان وجود دارد در قوانین موجود است  که بسیاری از آن ها باید بازنگری و طبق شرع و قانون بروزرسانی شوند و با مقتضایات طمان تناسب داده شوند.

استاد حوزه با بیان فضیلت تفکر و نظارت بر اعمال بیان کرد: تفکر و بررسی اعمال علاوه بر حالت فردی، اجتماعی نیز دارد که باید بیایند پیشرفت ها و عیوب کار انقلاب را نقد و بررسی کنند و همینطور بر مسائلی که به بخش خصوصی سپرده شد نظارت شود.

حجت الاسلام خزائلی با توجه به برخوردهایی که گاهی وقتها در ناهنجاری های اجتماعی صورت می گیرد گفت: باید ابتدا علت ناهنجاری بررسی شود چراکه جوان ها رها شدند و ابتدا باید به آنها فرهنگ را آموخت و با زدن و گرفتن مشکل حل نمی شود بلکه اثر معکوس نیز خواهد داشت.

وی درپایان با توجه به اینکه عمل کردن فراجناحی، شعار اسلام است خاطرنشان کرد: همانطور که آقای رئیسی ذکر کرد باید در اداره کشور فراجناحی عمل کرد و همه را درنظر گرفت و همانطور که در مساله واکسن کرونا دیدیم اگر افراد دیندار و متخصص در میدان قرار گیرند موجب پیشرفت بسیار است و از افتخارات کشور محسوب می شود.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
فدایی داری استاد جان
0
0