۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۴۹۶۵۵
مدیر کل اوقاف هرمزگان مطرح کرد؛

استفاده از فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های ویژه ماه رمضان

استفاده از فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های ویژه ماه رمضان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: با توجه به عدم امکان برگزاری مراسم‌های ویژه ماه رمضان، از بستر فضای مجازی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مهدیان اظهار داشت: مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدامات فرهنگی با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌هایی را اجرا و در سطح کشور ظهور و بروز داده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها ضیافت الهی است که با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا غیرممکن شده است و اماکن مذهبی ما عملا بسته هستند و اقدامی به صورت فیزیکی و اجتماعی صورت نمی‌گیرد اما برای استفاده از بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: بحث ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در سال‌های پیشین در آستان مقدس امام زاده سید مظفر برگزار می‌شد اما امسال امکان تجمع وجود ندارد و با هماهنگی‌هایی که با صداوسیمای مرکز خلیج فارس صورت پذیرفته است بنا است مشابه سال‌های گذشته جز خوانی قرآن کریم از صدا و سیما پخش شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها تفسیر آیات قرآن کریم بود که یکی از خلاهای کار اوقاف بود و سال گذشته برای اولین بار در سراسر کشور طرح تفسیر آیات قرآن کریم برگزار شد که امسال هم با هماهنگی صداوسیما مرکز خلیج فارس و با دعوت از مفسرینی از حوزه علمیه قم برنامه‌های تفسیر قرآن کریم ضبط شده است که در ایام ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام مهدیان تاکید کرد: بقیه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی به صورت غیر حضوری در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، همچنین برای ولادت امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که به صورت غیر حضوری هستند و چنانچه شرایط حضور مردم مهیا شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های بهتری اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه انجام خواهد شد توزیع 2 هزار سبد کالا در ماه مبارک رمضان است که با کمک مردم، خیرین و بضاعت سازمان اوقاف و امور خیریه بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پخت و توزیع نان رایگان بین مردم محلات ضعیف نیز در دستور کار قرار دارد به طوری که در ایام خاص نان رایگان در برخی از محلات پخت می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات