۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۶۲۸
کرونا از تهدید تا فرصت؛

کرونا ناتوانی غرب در مواجهه با بحران ها را آشکار کرد

کرونا ناتوانی غرب در مواجهه با بحران ها را آشکار کرد
مدیر حوزه علمیه مرکزی گفت: غارت فروشگاه ها، عدم توجه به سالمندان و سرقت محموله‌های ماسک از سوی دولت های غربی نشان داد که شعار اخلاق منهای دین، یک شعار بی‌معنا است.

حجت الاسلام کاظم سپاسی مدیر حوزه علمیه مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ویروس کرونا در حال حاضر تبدیل به یک مشکل بزرگ برای جامعه جهانی شده است، گفت: در کنار تمامی مشکلات، این ویروس برکات و فرصت‌های خوبی را در کشور ایجاد کرده است.

حجت الاسلام سپاسی به عجز تمدن غرب در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بشری که تکنولوژی را جایگزین آفریدگار کرده بود و خود را بی نیاز از معارف و دین می دانست در مقابل یک ویروس نامرئی ناتوان شده است.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با بیان اینکه ویروس کرونا ضعف قدرت های مادی را برای مردم دنیا آشکار کرده، اظهار داشت: شیوع این ویروس نشان داد که اعتماد بیش از حد به علوم تجربی خطاست و باید توجه به امور معنوی وارد زندگی مردم در تمام دنیا شود.

وی با بیان اینکه پس از همه گیری ویروس کرونا نشانه‌هایی از توجه به معنویت در جهان رخ نموده است، عنوان کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که در کشورهایی که سال ها پخش صدای اذان ممنوع بود، این ندای آسمانی طنین انداز می شود.

حجت الاسلام سپاسی به رسالت های پیروان ادیان الهی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: با استفاده از فرصت به وجود آمده و با حضور در فضای مجازی باید معنویت خواهی مردم به درستی هدایت شود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با بیان اینکه با نگاه مثبت می توان تهدیدهای کرونا را تبدیل به فرصت کرد، ابراز کرد: باید به شبهه افکنی های دشمنان در فضای مجازی پاسخ‌های مستدل منطقی و روشن داده شود.

وی با اشاره به ادعای واهی تمدن غرب در خصوص پرورش اخلاق بدون یاری گرفتن از دین، تصریح کرد: اخلاق تنها در سایه دین معنا پیدا می‌کند و تفکر منفعت طلبی و لذت گرایی نمی تواند تضمین کننده اخلاق در جامعه باشد.

حجت الاسلام سپاسی افزود: غارت فروشگاه ها، عدم توجه به سالمندان و سرقت محموله‌های ماسک توسط دولت های غربی نشان داد که شعار اخلاق منهای دین یک شعار بی‌معنا و تهی است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات