۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۲۱۵۲۹
مسؤول مدرسه علمیه دارالسلام:

انقلابی‌گری در متن اسلام ناب وجود دارد

انقلابی‌گری در متن اسلام ناب وجود دارد
مسؤول مدرسه علمیه دارالسلام انقلابی‌گری را جدا از توحید و دین اصیل و اساسی ندانست و گفت: شهادت انبیا و معصومان(ع) به دلیل انقلابی‌گری آن‌ها بوده است.

حجت‌السلام اسکندری  مسؤول مدرسه علمیه دارالسلام در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا انقلابی‌گری را جدا و اضافه بر گرایش توحیدی و دینی اصیل و اساسی ندانست و گفت: انقلابی‌گری در بطن و متن اسلام ناب وجود دارد.

مسئول مدرسه علمیه دارالسلام ادامه داد: انقلابی‌گری یعنی حرکت رو به جلو، دیدن افق‌های بزرگ، محدودیت ندیدن مرزهای زمان، مکان، زبان و جغرافیا و انقلابی‌گری ظلم‌ستیزی و دفاع از بسط عدالت است.

وی حضرت صاحب الامر (عج) را انقلابی بزرگ عالم نامید و اظهار داشت: در هر زمان، انبیاء و معصومان (ع) به اقتضای زمان خود انقلابی‌ترین انسان‌ها بودند که الگوی ما طلبه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به آیه «یقتلون انبیاء بغیر الحق» ابراز داشت: رایج بودن پیامبر کشی و اینکه بیشتر پیامبران را به شهادت رساندند، به خاطر انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی آن‌ها بوده است.

مسئول مدرسه علمیه دارالسلام افزود: اگر کسی حقیقت اسلام و قرآن را بشناسد، به قطع انقلابی خواهد بود و ما طلبه‌ها که پیشوای فکری، روحی و اندیشه‌ای مردم و جوامع بشری هستیم باید به مبانی اسلام اشراف داشته باشیم و از مبانی مهم اسلام دفاع کنیم.

وی گفت: اگر ما به درستی به قرآن و عترت تمسک کنیم، خروجی حوزه‌های ما و خروجی جامعه ما انسان‌هایی انقلابی خواهند بود./836//302/خ

تعداد بازدید : 3
محمود لطیف
ارسال نظرات