۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۱۳۸۵
استاد حوزه علمیه:

امام صادق ناشر معارف اسلام بودند

امام صادق ناشر معارف اسلام بودند
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع هستند، گفت: ایشان با تربیت هزاران شاگرد حقایق معارف صحیح اسلام را نشر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مسلمانان به امام صادق(ع) مدیون هستند.

وی با بیان اینکه امامت امام صادق(ع) مصادف با افول حکومت بنی امیه بود، ادامه داد: امام صادق(ع) از این فرصت برای نشر معارف دینی و تثبیت مکتب تشیع استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) هزاران شاگرد تربیت کردند، ابراز کرد: امام صادق(ع) رییس مذهب هستند چون ایشان معارف مکتب تشیع را در جامعه اسلامی نشر دادند.

استاد حوزه و دانشگاه درخصوص مادر امام صادق(ع) گفت: مادر حضرت ام فروه نام داشت ایشان دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر بودند؛ پدر این بانوی بزرگوار از فقهای اهل حجاز و مورد اطمینان و از اصحاب امام سجاد(ع) به بودند.

وی درخصوص فضائل مادر امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) درباره مادر بزرگوار خویش می فرمایند: مادرم مومن، متقی و نیکوکار بود و خدا نیکوکاران را دوست دارد؛ ایشان از پرهیزکارترین زنان عصر خویش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در بخش دیگر با اشاره به اینکه زمان و مکان در استجابت دعا تاثیر دارد، ابراز کرد: یکی از ساعاتی که برای استجابت دعا توصیه شده به آن توجه شود غروب جمعه است دعا در این ساعت مستجاب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسان هنگام دعا کردن بهتر است جای خلوتی را انتخاب کند تا بتواند با خداوندمتعال به نجوا بپردازد و با حضور قلب با حضرت حق راز و نیاز کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در سن 65 سالگی با زهری که منصور دوانقی به ایشان داد به شهادت رسیدند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات