۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۱۱۳۷۹
معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان عبدالعظیم حسنی:

شهید بهشتی رکن انقلاب و خوار چشم دشمنان بود

شهید بهشتی رکن انقلاب و خوار چشم دشمنان بود
حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه شهید بهشتی رکن انقلاب و خوار چشم دشمنان بود، گفت: آن شهید بزرگوار دیدگاه‌های انقلاب را به صورت اجرایی و تشکیلاتی طراحی کرد.

حجت الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اینکه چرا شهید بهشتی، بهشتی شد، گفت: شهادت شهید بهشتی از دو بعد قابل بررسی است، با مطالعه سیر زندگی شهید بهشتی به این نتیجه می‌رسیم قبل از اینکه منافقین آیت الله بهشتی را به شهادت برسانند، ایشان خود به درجه شهادت رسیده بودند.

وی ادامه داد: در روایات آمده است «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی نفس خود را بمیرانید قبل ازآنکه زمان مرگ شما فرا برسد، شهید بهشتی مصداق بارز این عبارت هستند، ایشان با برنامه‌ریزی اخلاقی و خودسازی خود را به درجه شهادت رسانده و شایسته این مقام والا شدند.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه شهید بهشتی در سالهای اول انقلاب به شهادت رسید، عنوان کرد: شهید بهشتی یک فرد ساده و گوشه‌گیری نبود، امام خمینی(ره) در صحیفه نور می‌فرمایند بنای دشمنان شما بر این است که افرادی که لیاقتشان بیشتر است بیشتر مورد حمله قرار بگیرند، شهید بهشتی نیز از جمله این افراد بودند.

معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: علت اینکه شهید بهشتی خوار چشم دشمنان انقلاب بود و از هر جهت مورد حمله آنها قرار می‌گرفت این بود که ایشان شخصیتی مفید برای انقلاب و اسلام بودند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند مجلس هدف دشمن قرار گرفت چون مجلسی متعهد و مفید بود، قوه قضائیه و در راس آن شهید بهشتی از آغاز شکل‌گیری جمهوری اسلامی مورد تایید امام و مفید به حال مردم و انقلاب بود از این جهت قوه قضائیه نیز مورد حملات دشمن قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام تقدیری با تاکید بر اینکه تعبیر معمار انقلاب درباره شهید بهشتی نیز استفاه می‌شد، بیان داشت: تعبیر معمار انقلاب بعد از امام خمینی(ره) درباره شهید بهشتی بسیار به کار گرفته می‌شد، حضرت امام نظریه‌پرداز و رهبر انقلاب بودند و کسی که دیدگاه‌های انقلاب را به صورت اجرایی و تشکیلاتی طراحی کرد، شهید بهشتی بود.

معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه از شهید بهشتی با عنوان رکن انقلاب یاد می‌شود، عنوان کرد: شهید بهشتی رکن انقلاب و خوار چشم دشمنان بودند، امام خمینی(ره) فرمودند بهشتی یک ملت بود برای ملت ما، تعبیر حضرت امام تعبیر بسیار والایی است اینکه یک نفر خود به اندازه یک ملت مفید و موثر بوده و کارایی داشته باشد، چیز کمی نیست.

وی افزود: در گزارشی که از اسناد ساواک منتشر شده، آمده است؛ با توجه به گفتار بهشتی از ارتباطی که روحانیون، قشریون و مذهبیون نقاط مختلف کشور با وی دارند اینطور نتیجه گرفته می‌شود که بهشتی نقش رهبری را دارد.

حجت الاسلام تقدیری به ویژگی‌های اخلاقی شهید بهشتی در تعابیری که بزرگان درباره ایشان به کار بردند اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در تعابیر دیگری فرمودند: شهید بهشتی از ابرار بود، متعهد بود و خود را برای خدمت آماده کرده بود؛ این جمله معروف شهید بهشتی که فرمود: ما شیفتگان خدمت هستیم نه شیفته خدمت فرمایش حضرت امام را تایید می کند.

معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: همچنین امام خمینی(ره) فرمودند: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم شهید شد و خوار چشم دشمنان بود؛ مقصود از این کلام این است که شهید بهشتی با آن مفید بودنش خوار چشم دشمنان بود.

وی با اشاره به اینکه مظلومیت شهید بهشتی برای همگان درس است، اظهار داشت: امام علی(ع) که بزرگ مرد مظلوم تاریخ هستند و مردم در دوران شهید بهشتی آن مظلومیت را احساس کردند که یک شخصیت والامقام چگونه می تواند مظلوم باشد.

حجت الاسلام تقدیری ادامه داد: امام راحل می فرمایند: شهید بهشتی در این دنیا مظلوم زیست و تمام مخالفان این کشور حمله مستقیم به وی و یاران با وفایش کردند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات