۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۷۳۸۵
مدیر کل اوقاف لرستان:

سیل اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه خسارت زده است

سیل اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه خسارت زده است
مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به وقوع سیل اخیر در لرستان، گفت: این سیل بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه و موقوفات لرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، ظهر امروز در نشست با مدیران راهداری و حمل و نقل استان با اشاره به وقوع سیل در 12 فروردین ماه گفت: در جریان این سیل بیش از 300 میلیارد ریال خسارت به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات استان وارد شده است.

وی با اشاره به مسدود شدن مسیر دسترسی برخی بقاع متبرکه استان لرستان افزود: بیشترین تخریب ها، در مساجد روستاهای مسیر رودخانه کشکان واقع در شهرستان پلدختر رخ داده است.

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: در جریان سیل 10 باب بقعه متبرکه، 26 مسجد و شش حسینیه در سطح استان خسارت دیده اند و برخی تخریب صدرصد شده اند.

وی بر ضرورت همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای مسیرهای مسدود شده بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: بازگشایی چند مسیر دسترسی مسدود بقاع متبرکه استان نیاز به توجه ویژه دارد.

مدیرکل اوقاف لرستان بیان کرد: ترمیم و مقاوم سازی پل دسترسی بقعه متبرکه امامزاده طالب بن علی (ع) روستای کرکی شهرستان پلدختر و تسطیح مسیر دسترسی امامزاده زیدعلی(ع) روستای میراحمدی بخش زاغه خرم آباد از دیگر برنامه هایی است که نیازمند همکاری و مشارکت اداره راهداری است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات