۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۲۸۲۰
امام جمعه بجنورد:

خدمت به نماز جمعه خدمتی بی‌بدیل است

خدمت به نماز جمعه خدمتی بی‌بدیل است
امام جمعه بجنورد خطاب به اعضای ستادهای نماز جمعه گفت: همان‌طور که نماز جمعه نظیر و بدیل ندارد خدمت به نماز جمعه هم خدمتی بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، شامگاه شنبه در نشست اعضای ستادهای نماز جمعه استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه، اظهار کرد: یکی از برکات نظام اسلامی راه‌اندازی نماز جمعه در کشور بود؛ زیرا پیش از انقلاب نماز جمعه در کشور رواج نداشت.

وی ادامه داد: در دوران رژیم ستم‌شاهی نماز جمعه مانند حال حاضر جا نیفتاده بود و به‌اندازه‌ای نماز جمعه در کشور کم برگزار می‌شد که تعداد کمی از افراد از نحوه برگزاری آن اطلاع داشتند و درمجموع نماز جمعه رنگ و بویی نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تجمع هفتگی نماز جمعه از برکات انقلاب است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نماز جمعه این است که به ولایت متصل است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نماز جمعه نماز ویژه‌ای است، افزود: بر این اساس باید حتماً امام المسلمین مستقیم یا غیرمستقیم امام جمعه را نصب کند و نماز جمعه بدون اذن و اجازه ولی مسلمین مشروعیت ندارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نمازی است که آداب و دستوارت خاص خود را دارد، ادامه داد: اقامه نماز جمعه خود یک نوع نوآوری است؛ زیرا نحوه برگزاری آن عادت هفتگی ما را در اقامه نماز به هم می‌زند و ما را متوجه عظمت این نماز می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع نماز جمعه تمرینی است که مراقب باشیم این نماز هم شکلا و قالبا و هم از نظر محتوا با سایر نمازها متفاوت است.

وی اضافه کرد: همان‌طور که نماز جمعه نظیر و بدیل ندارد خدمت به نماز جمعه هم خدمتی بی‌بدیل است؛ به‌گونه‌ای که شاید کسی یک عمر خادم مسجد باشد اما خادم مسجد با خادم نماز جمعه تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در روایت داریم وقتی روز جمعه می‌شود شیطان برای ممانعت از حضور مردم در نماز شیطنت‌های مختلفی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که بر بالای هر کوچه پرچمی برای جلوگیری مردم در نماز جمعه نصب می‌کند و امروز هم می‌بینیم شیطان‌های عالم از نماز جمعه هراس داشته و از برپایی آن ناراحت هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات