۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۰۰۵۰۹
لاریجانی:

نتیجه بی توجهی به کنترل زبان به هم ریختگی روابط اجتماعی است

نتیجه  بی توجهی به کنترل زبان به هم ریختگی روابط اجتماعی است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بشر امروز با عدم توجه به زبان و بیان خود در حال به هم ریختن روابط اجتماعی خود است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 19 اسفند سال 97 در صحن علنی پارلمان در نطق پیش از دستور خود پس از تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: لازم است آغاز ماه پر برکت رجب را به ملت ایران و وکلای ملت در پارلمان تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ماه رجب؛ ماه خدا و ماه استغفار و ماه ورود به قرب الهی است.

رییس مجلس شورای پس از قرائت روایتی از پیامبر(ص) درباره اهمیت ماه رجب، بیان داشت: عظمت ماه رجب در بیان پیامبر اسلام مشهود است. قطعا ریسمان وصول حق در دستان بندگان است تا معرفت پیدا کنند و با طی طریق به خداوند متعال برسند. خداوند نیز وعده داده است که انسانها با چنگ زدن به ریسمان الهی به حق خواهند رسید.

نماینده مردم قم در پارلمان با تاکید بر اینکه بالاتر از حق وجود ندارد، بیان داشت: رسول خدا(ص) در ابتدای ماه رجب با قرائت دعایی بیان می‌داشتند "خداوندا ماه رجب و شعبان را بر من مبارک گردان. ما را به ماه رمضان برسان. ما را در روزه داری، شب خیزی و حفظ  زبان و چشم یاری بفرما و بهره ما را در چشیدن گرسنگی و تشنگی قرار مده."

لاریجانی ادامه داد: حفظ زبان و پوشیدن چشم عناصر صیانت بخش شخصیت و هویت انسان است. کلید توفیقات اهل معنا در ماه رجب همین مراقبت از زبان و چشمان است.

رییس قوه مقننه با اشاره به مشکلات امروز بشر، ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که بشر امروز دارد، عدم توجه به لسان و حرمت زبان است. همین موضوع نتیجه‌ای جز افول شخصیتی و به هم ریختگی روابط اجتماعی را نداشته است.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در عدم توجه به حفظ زبان، موضوعاتی از قبیل توهین به مسلمانان پیش می‌آید که همین مساله طبق یک حدیث قدسی، نشانگر جنگ با خداست. زیرا خداوند تاکید داشته که هرکس به مسلمانان توهین کند انگار به جنگ با خداوند برخاسته است./856/پ202/ق

ارسال نظرات