۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۵۹۵۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ولایت:

حوزه علمیه خواهران با پیروزی انقلاب اسلامی معنا یافت

حوزه علمیه خواهران با پیروزی انقلاب اسلامی معنا یافت
مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ولایت گفت: از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی آمادگی پاسخگویی به شبهات دینی در حوزه‌های علمیه خواهران است.

مریم بابااحمدی مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ولایت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رشد و بالندگی حوزه های علمیه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب عموما به فعالیت‌های علمی خود مشغول بودند و نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه و عملکرد حاکمان عکس العمل خاصی نشان نمی‌دادند و در برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری‌های جامعه دخالتی نداشتند.

وی افزود: حوزه‌های قبل از انقلاب کم تحرک یا بی تحرک در سیاست روز جامعه بودند، البته نباید از این نکته غافل شد که انقلاب مولود همین حوزه‌ها است، در حقیقت حوزه نقش مادر را برای انقلاب دارد. امروز که در چهل سالگی این فرزند حوزه یعنی انقلاب هستیم طبیعی است که رشد و پیشرفت‌ چشمگیری در ابعاد و زوایای مختلف صورت گرفته به گونه‌ای که حوزه‌های بعد از انقلاب حوزه‌هایی سراسر فعال، پرتلاش و پرتحرک در اجتماع و سیاست هستند.

حوزه علمیه خواهران با پیروزی انقلاب اسلامی معنا یافت

بابااحمدی با اشاره به اینکه حوزه‌ علمیه خواهران پیش از پیروزی انقلاب هیچ گونه رشدی نداشتند اما بعد از انقلاب به تدریج رشد قابل قبولی یافتند، ابراز کرد: امروز به طور تقریبی حدود 50 هزار طلبه خواهر در کل کشور مشغول به تحصیل و فعالیت‌های علمی، تربیتی، سیاسی و فرهنگی  هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ولایت با اشاره به رشد علمی حوزه های علمیه خواهران در طول این 40 سال، اظهار داشت: رشد علمی حوزه‌های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است، پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی حجم گسترده‌ای از شبهات از جانب دشمن به سوی افکار عمومی جامعه به خصوص جوانان تزریق شد، از این رو حوزه علمیه وظیفه داشت به این شبهات پاسخ دهد.

وی افزود: نقشی که حوزه‌ها به خصوص حوزه علمیه خواهران برعهده داشت و رشدی که بعد از انقلاب در مباحث فلسفی صورت گرفت به حدی بود که توانست بسیاری از شبهات وارد شده از سوی دشمنان را پاسخگو باشد.

رشد و پیشرفت همه جانبه حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

بابااحمدی با تاکید براینکه امروز همانقدر که حوزه‌های علمیه برادران در رشد و پیشرفت دینی و فرهنگی جامعه موثرند حوزه‌های علمیه خواهران نیز اثرگذار و مفید به فایده هستند، گفت: در حال حاضر خواهران طلبه در همه فعالیت‌های علمی، تربیتی، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی، پاسخ به شبهات و اردوهای جهادی فعال، پرتحرک و اثرگذار هستند؛ بنابراین رشد و پیشرفت همه جانبه حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است، اگر انقلاب نبود حوزه علمیه خواهران نیز معنایی پیدا نمی‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ولایت با استناد به کلام رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، عنوان کرد: کلام نورانی حضرت امام اهمیت و نقش بانوان جامعه به خصوص خواهران طلبه را مشخص می‌کند، شهدای هشت سال دفاع مقدس تربیت شدگان زنان متدینی بودند که متاثر از آموزه‌های دینی چنین فرزندان شجاع، مومن و فداکاری را پرورش دادند.

بابااحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تاثیری که مادران و خانواده‎‌های شهدا از حوزه‌های علمیه گرفتند بیانگر نقش ویژه و موثر حوزه‌های علمیه در مباحث فرهنگ دینی، جهاد، شهادت و معنویت است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات