۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۳۶۳۳
حجت الاسلام حائری زاده:

مشکلات کشور با پرهیز از رباخواری و دزدی حل می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: امروز بسیاری از مشکلات کشور به تحریم‌ها ربطی ندارد بنابراین پرهیز از ربا خواری، حرام خوری و دزدی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.
سید مهدی حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شب زیارتی مخصوص امام رضا(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در میان اهل بیت(ع) زیارت دو معصوم بسیار توصیه شده است.

وی افزود: امام حسین(ع) به تنهایی فقط 83 زیارت دارد و کسی به اندازه ایشان چنین جایگاهی را ندارد و بعد از ایشان زیارت امام رضا(ع) بسیار وارد شده است.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه ثواب زیارت امام رضا(ع) معادل با ثواب هفتاد هزار حج واجب است، ابراز کرد: برگزاری مجالس اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است امروز برخی با شبهه افکنی چنین بیان می‌کنند که آیا بهتر نیست به جای برگزاری مجالس اهل بیت(ع) آن هزینه‌ها برای فقرا صرف شود؛ این افراد غافل هستند که بخش اعظمی از کسانی که مجالس اهل بیت(ع) را اداره می‌کنند همین فقرا هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان امروز دیواری کوتاه‌تر از مجالس اهل بیت(ع) نیافتند برای همین به تضعیف آن اقدام می‌کنند امروز دشمن همه همتش را بسته تا ما را از مجالس اهل بیت(ع) جدا کند؛ بنابراین هر چه ابتلائات و مشکلات بیشتر باشد ما باید توسل و تمسک خودمان را به اهل بیت(ع) بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه در مشکلات باید صبر پیشه کرد، ابراز کرد: امید که این مشکلات مقدمه ظهور باشد روایت است در دوران ظهور افراد بسیاری در رکاب حضرت ولی عصر(عج) جان فشانی می‌کنند. کسانی که محب اهل بیت(ع) هستند حاضر نیستند حتی به اندازه یک کلمه اهل بیت(ع) را آزار دهند امروز بسیاری از مشکلات کشور به تحریم‌ها ربطی ندارد بنابراین پرهیز از ربا خواری، حرام خوری و دزدی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه امام رضا(ع) دائم الذکر بودند، ابراز داشت: طبق صریح روایات؛ به این دلیل به امام رضا(ع) رضا می‌گویند که اراده خداوند بر این قرار گرفته که خداوند از به واسطه ایشان از ما راضی شود. مرحوم آیت‌الله حائری ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشتند که بعد از وفات در عالم خواب آمدند و گفتند زمانی که مرا در قبر گذاشتند از تاریکی قبر به وحشت افتادم که ناگهان نوری از از دور مشخص شد و صدایی آمد و گفت شیخ مرتضی نترس مگر یادت نیست در دنیا از هر فرصتی برای زیارت من استفاده می‌کردی من نیز به همان میزان در سختی‌های عالم آخرت به دیدار تو خواهم آمد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام رضا(ع) شمس الشموس هستند، گفت: اگر کسی امامت امام رضا(ع) را قبول داشته باشد درواقع همه امامان را قبول دارد از این رو حضرت را شمس الشموس خواندند. امام جواد(ع) فرمودند: زیارت پدرم از زیارت امام حسین(ع) افضل‌تر است؛ مراد از زیارت آن است که زائر خودش را در مقابل زیارت شونده ببیند و حس کند بنابراین زائر باید یقین داشته باشد که امام به همه امور اشراف دارد و از سختی‌ها و دشواری او آگاه است./813/پ203/ب1

ارسال نظرات