۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۹۷۴۹
حجت الاسلام گواهی:

شهید بهشتی فراتر از وظیفه برای انقلاب و مردم زحمت کشید

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه گفت: شهید بهشتی دلسوزی بود که بسیار فراتر از وظیفه خود برای انقلاب و مردم زحمت کشید.
حجت الاسلام گواهی

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: شهید بهشتی با اینکه خود مجتهد، فقیه و در علوم مختلف دانشمند بودند اما در عین حال مقابل امام راحل به عنوان ولی فقیه زمان بسیار تابع بودند.

وی با تاکید بر اینکه ولایتمداری شهید بهشتی او را بهشتی کرد؛ عنوان کرد: عشق و ارادت فراوان  ایشان به امام راحل او را به مقامات بالا رساند.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه کشور درباره این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه شهید بهشتی یک امت بود، اظهار داشت: علت این فرمایش امام در این است که شهید بهشتی با شخصیت جامعه و کاملی که داشتند به حقیقت مسائل و وقایع روزگار را خوب می‌فهمیدند با این فهم از سرما، گرمای و چالش‌های پیش روی انقلاب بر خود هراس راه نداده و آن را خوب درک کرده و در پی راه حل برمی‌آمدند.

حجت الاسلام گواهی افزود: شهید بهشتی می‌توانستند به خوبی نیاز انقلاب را در ابعاد مختلف آن سنجیده و آنها را برطرف کنند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر شهید بهشتی گفت: مشخصه بارز دیگر شهید بهشتی دلسوزی ایشان نسبت به مردم و انقلاب بود، برخی برای این دو کار می‌کنند اما در حد تکلیف؛ در حالیکه ایشان بسیار فراتر از وظیفه خود کار کرده و زحمت می‌کشیدند.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه کشور با ویژگی دیگر شهید بهشتی ابراز کرد: ایشان هیچ گاه از حرف‌های دلسردکننده برخی اطرافیان ناراحت نشدند که بخواهند دست از کار بکشند.

حجت الاسلام گواهی افزود: به شهید بهشتی تهمت‌های فراوانی زده شد اما چنین مسائلی ایشان را از مسیر حق خارج نکرد.

وی در پایان با اشاره به ساده‌زیستی شهید بهشتی؛ خاطرنشان کرد: تبلیغات دروغ گسترده و مسموم درباره ملک و املاک شهید بهشتی شایعه کرده بودند؛ اما شهید در داخل و خارج کشور با رفتار و سکوت خود نشان داد که این شایعات دیگران درباره او اشتباه است./۸۱۳/ت302/ب1

ارسال نظرات