۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۶۷۲۹
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

احیای کارکرد حقیقی مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: احیای کارکرد حقیقی مساجد در کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، مساجد نباید تنها محلی برای اقامه نماز یا مجالس ترحیم و ختم مردگان تلقی شوند.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مسجد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آیه ای از قرآن در مورد عمران مساجد اظهار داشت: خداوند متعال در کلام الله مجید می فرماید؛ آنها که می توانند به عمران و آبادانی مسجد بپردازند؛ در این زمینه اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این‌که عمران مساجد یکی از تکالیف مسلمانان است، ادامه داد: پنج صفت مهم برای مؤمنانی که در این عرصه همت دارند؛ شمرده شده که از آن جمله می توان به ایمان به خدا، ایمان به آخرت، اهل اقامه نماز بودن، اهل ادای زکات بودن و خدا ترس بودن و نهراسیدن از غیر خدا است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل خاطرنشان کرد: منظور از غیر خدا نترسیدن این است که فرد شجاع بوده و ملاحظه این فرد و آن فرد را نداشته باشد و در صورتی که انسانی چنین صفاتی را داشته باشد؛ قرآن کریم می فرماید؛ امید است که او اهل هدایت باشد. 

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که اهل نماز برای آبادانی مساجد باید حضور حداکثری در این اماکن امن الهی داشته باشند، گفت: حضور فعال جوانان در مساجد باید در اولویت هیأت امنا و دیگر متولیان امر قرار گیرد، اگر جاذبه داشته باشیم؛ مردم و جوانان مساجد را با حضور خود آباد می کنند.

وی در پایان با بیان آبادانی معنوی مساجد مهم‌تر از آبادانی عمرانی آن است، گفت: احیای کارکرد حقیقی مساجد در کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، مساجد نباید تنها محلی برای اقامه نماز یا مجالس ترحیم و ختم مردگان تلقی شوند.

همچنین محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: مسجد رسول الله در دوران ریاست دکتر پزشکیان احداث شده بود که به دلیل دوری از سایت دانشگاه زیاد مورد استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان قرار نمی گرفت و فقط در مراسم‌ها از آن استفاده می شد.

وی افزود: از آنجایی که نمی خواستیم از هزینه دولت در ساخت مسجد استفاده کنیم؛ با چند خیر مذاکراتی داشتیم که به دلیل برخی مشکلات بالاخره تصمیم گرفته شد برای ادای دین به روح پدرم و آنهایی که حقی بر گردن ما داشتند، این مسجد را احداث کردیم که قرار است در این مسجد، هیأت امنایی با حضور اساتید دانشگاه با رسالت مساعدت مالی به دانشجویان مستعد کم بضاعت تشکیل شود.

بنابر این گزارش، مسجد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با زیر بنای ۸۰۰ متر مربع با هزینه یک میلیارد و دویست میلیون تومان به بهره برداری رسید که از این زیربنا ۵۰۰ متر صحن برادران، ۲۵۰ متر صحن خواهران و مابقی فضاهای بهداشتی و عمومی می باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات