۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۴۶۱۷
امام جمعه بابلکنار:

ایجاد اختلاف بین مردم و مسؤولان از اهداف آمریکا برای خروج از برجام است

حجت الاسلام بابائیان خواستار پاسخی محکم و قاطع به خروج آمریکا از برجام از سوی مسؤولان شد و گفت: اصلی ترین علت خروج آمریکا از برجام ایجاد شکاف بین مسؤولان و مردم است تا آمریکا هزینه این خروج را بر عهده نظام اسلامی بگذارد.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در نشست معرفتی در جمع جوانان در مسجد جامع شهر مرزیکلا، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: ولین ثمره برجام بی اعتمادی به قدرت های استکباری از جمله آمریکا و اروپا بود که بارها از سوی مقام معظم رهبری تذکر داده شد.

وی افزود: در مقابل اجرای پیش دستانه تعهدهای ایران بر اساس برجام، بعد از گذشت حدود 30 ماه از اجرای آن تقریبا هیچ دستاوردی برای ملت ما نداشته است.

استاد حوزه علمیه خواستار پاسخ قاطع مجلس و دولت در خصوص پشت پا زدن آمریکا به برجام شد و اظهار داشت: مسؤولان بر اساس راهبردهای راهگشای مقام معظم رهبری پاسخی قاطع و دندان شکن به طرف های غربی به ویژه آمریکا بدهند تا آن ها از این اقدام خود پشیمان شوند.

وی ادامه داد: علت پاره کردن برجام توسط آمریکا خالی کردن شانه از مسؤولیت هایی است که بر اساس برجام متعهد شد و یکی از دلایل بدعهدی آمریکا عدم تضمین جدی از این کشور در اجرای بر جام بود.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که عدم اجرای شرط های مقام معظم رهبری در خصوص برجام، موجب خروج آمریکا از برجام شد، تصریح کرد: اگر در مقابل افزایش تحریم ها و بدعهدی های مکرر آمریکا در طول 30 ماه گذشته از آغاز اجرای برجام، واکنشی جدی و قاطع صورت می گرفت، شاهد وضعیت فعلی نبودیم.

وی تاکید کرد: اصلی ترین علت خروج آمریکا از برجام ایجاد شکاف بین مسؤولان و مردم است و آمریکا هزینه این خروج را بر عهده نظام اسلامی بگذارد.

امام جمعه بابلکنار دو قطبی شدن جامعه را سمی مهلک عنوان کرد و اظهار داشت: اتحاد و وحدت زیر سایه ولایت فقیه و اجرای دستورهای امام خامنه ای در کشور، راهگشای ما از این پیچ تاریخی برای آزاد سازی خرمشهرها است.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی نظام اسلامی مردم مومن و انقلابی این کشور هستند و مسؤولان کشور با داشتن این همه مردم حاضر در صحنه و انقلابی نباید هیچ ترسی از دشمن داشته باشند و با شناسایی ظرفیت ها و اجرای اقتصاد مقاومتی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام بابائیان تصریح کرد: مسؤولان بدانند با درس گرفتن از سر نوشت شوم برجام، ما راهی جز افزایش توان دفاعی خود نداریم زیرا در غیر این صورت باید گام به گام عقب نشینی کنیم و کشور را تحویل استکبار دهیم.

وی افزود: با پاره کردن برجام توسط آمریکا عملا دیگر برجامی جز تکه کاغذی سوخته وجود ندارد.

نماینده پیشین مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم دریایی سپاه با بیان این مطلب که برجام جز خسارت محض چیزی برای ملت ما نداشت، گفت: خروج آمریکا از برجام در حقیقت نشان دهنده تقسیم کار ادامه فشار بر ملت ایران توسط آمریکا و اروپا است و با نقض عهد آمریکا در برجام عملا این عهدنامه تبدیل به جسد متعفن شد.

وی تاکید کرد: ملت ایران ملتی مستقل و دارای قدمتی کهن در تاریخ است و هیچ گاه در مقابل فشارهای سنگین دشمن از جمله فشارهای اقتصادی و سیاسی آن ها زانو نخواهد زد./1313/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات