۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۲۳۰
امام جمعه موقت اهواز:

اختصاص بودجه دولت به حزب و استانی خاص، تبعیض و بی عدالتی است

آیت الله حیدری با اشاره به نگاه حزبی برخی دولتمردان، گفت: اختصاص بودجه دولت به حزب و استانی خاص، تبعیض و بی عدالتی است.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره آسیب های انقلاب گفت: تفکر تحجر گرایی و التقاطی، وابستگی به غرب و هواهای نفسانی از مواردی است که به روند انقلاب ضرر می رساند و مبتلا شدن به این آسیب ها خطر بازگشت ملت به زمان جاهلیت پیش از انقلاب را به همراه دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بازگشت مسلمانان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) به جاهلیت پیش از اسلام عنوان داشت:  قرآن کریم چنین عقب گردی را با آیه «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُم»ْ پیش بینی کرده بود چرا که پس از پایان جنگ احد نازل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم پس از وفات رسول خدا(ص) از خط و مسیر ولایت منحرف و دچار آسیب های اجتماعی شدند، افزود: کسانی که خواهان عقب گرد از اهداف نورانی انقلاب هستند یعنی کسانی که دچار تحجر گرایی، وابستگی به غرب و یا جنبه هواهای نفسانی هستند به نظام طاغوت که سرشار از تفکرات تحجر گرایانه و غرب گرایانه و هوا و هوس و فسادهای اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و مالی است، بازخواهند گشت.

آیت الله حیدری ادامه داد: کسانی که دچار فساد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شوند خواه ناخواه دچار ارتجاع می شوند و مردم ما برای اینکه دچار ارتجاع نشوند باید با چنین آسیب هایی مبارزه و مقابله کنند.

وی با بیان اینکه در صورت فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی به سوی اهداف نورانی انقلاب دچار آسیب نخواهیم شد، خاطرنشان شد: عقب افتادگی در زمینه اجرای عدالت ناشی از جهل نسبت به چنین موضوعی است که در این باره اشخاصی نسبت به حکم یا موضوع جهل داشته و متصدی مسائل شده و جاهلانه بی عدالتی انجام می دهند.

امام جمعه موقت اهواز علت دیگر عقب افتادگی در اجرای عدالت را افرادی دانست که با وجود عامل بودن و آشنایی با مسأله عدالت اما به خاطر انگیزه های عقیدتی غلط، هواهای نفسانی، نگاه باندی و حزبی و نگاه بخشی دچار بی عدالتی می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از نمونه های بی عدالتی را در این دانست که یک دولتمردی که بودجه مملکت را در دست دارد تلاش می کند برای خودش، هم حزبی ها، همشهری ها و هم استانی هایش به صورت ویژه بودجه قرار دهد اما سایر اقشار را محروم کند که چنین عملی به خاطر هواهای نفسانی و نگاه بخشی است.

آیت الله حیدری افزود: به عنوان نمونه مثلا یک کسی که به اصطلاح مسؤولیتی داشته و در بودجه مرکزی دست دارد از آنجا که هم استانی هایش دچار مشکلاتی شده اند؛ هیأت دولت در ده روز پرداخت خسارت ها را برای شان مصوب می کند اما در خوزستان با گذشت بیش از دوسال از سیل در شعیبه و برخی روستاهای مسیر اهواز و شوش تاکنون خسارت ها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه چنین نگاهی نسبت به استان ها بی عدالتی است، تصریح کرد: چنین نگاهی ناشی از نگاه بخشی مسؤول مرکزنشین در دولت است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در استان خوزستان نرخ بیکاری بالاتر از  25 درصد و دو برابر نرخ بیکاری کشوری است، اظهار داشت: در این باره می بینیم که یک مسؤول و یا دولتمردی در استان مطبوعه اش اعلام جشن پایان بیکاری را سر می دهد و چنین اعلامی ناشی از آن است که بودجه مملکت را روانه استان خودش کرده و بیکاری در استانش را ریشه کن کرده است.

آیت الله حیدری گفت: در خوزستان که دولتمردی در دولت برای دفاع از حقوقش ندارد همچنان عقب مانده است؛ خوزستانی که بیشترین امکانات و بیشترین استعداد را از نظر کشاورزی دارد.

وی خاطرنشان شد: 85 درصد نفت از خوزستان است اما چون مسؤول دولت خوزستانی نبوده پس به فکر آن نیست. و چنین رفتاری همان تبعیض و بی عدالتی است./9466/پ203/ب1

ارسال نظرات