۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۰۸۴
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی:

ولایت مداری، تمسک بر محور وحدت است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ولایت مداری، تمسک بر محور وحدت هست از این رو تبعیت از ولایت فقیه امری ضروری است.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اظهار داشت: ولایت مداری، تمسک بر محور وحدت هست از این رو تبعیت از ولایت فقیه در عصر غیبت امام زمان(عج)، امری ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فقیهی جامع شرایط بودند که در عصر غیبت امام زمان(عج) به مسائل موجود در جهان اسلام، اشراف کامل داشتند، اظهار داشت: امام خمینی(ره)، حوزه های علمیه و روحانیت را ضامن بقای نهضت و انقلاب می دانستند و از انقلاب اسلامی ایران به عنوان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) یاد می کردند.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد: باتوجه به فرموده های امام راحل، نظام اسلامی و روحانیت باید با استفاده از سبک زندگی  اسلامی، سیره اهل بیت(ع) و مبانی قرآن کریم، پیشوایی را ادامه داده و نسبت به جامعه و اقشار مختلف مردم احساس مسؤولیت داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به ضرورت آگاهی و بصیرت روحانیت در مفابل دشمن، بیان کرد: روحانیت در خط مقدم جهاد فرهنگی و جبهه جنگ نرم قرار دارد و باید نسبت به توطئه های دشمنان آگاه باشد.

حجت الاسلام اوحدی در رابطه با حق اهل بیت(ع)، گفت: حق اهل بیت(ع)  شناخت، تبعیت و اطاعت از آن ها و برائت از کسانی است که حق را زیر پا می گذارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه وحدت از مبانی مورد تایید امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: دشمن در پی ایجاد تفرقه و شکاف میان جوامع اسلامی است از این رو باید از مطرح کردن مسائلی که سبب اختلاف در سطح جامعه می شود، پرهیز کرد.

وی افزود: اصل اساسی اسلام، حفظ وحدت حول محور علمای شیعه بوده و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از بزرگانی چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به بصیرت ملت ایران در عصر حاضر، بیان کرد: فقر و بیکاری در نقاط مختلف دنیا وجود دارد، ملت ایران باید با بصیرت در مقابل دشمنان برخورد کنند و  اجازه سوء استفاده از شرایط موجود را به آن ها ندهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تعالیم وحدت بخش اسلام ناب محمدی، دین را تعالی می دهد و جامعه اسلامی را به دست هدایتگر اصلی آن، امام زمان(عج) خواهد سپرد./842/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات