۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۸۶۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری سوگواره شمیم یاس در تبریز، سوگواره یاس نبوی در آستان امزادگان شهر مراغه و معرفی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ضمن دعوت از عموم شهروندان تبریزی برای شرکت در این سوگواره، شمیم یاس را فرصتی برای ارادت ورزی محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به پیشگاه بزرگ بانوی دو عالم معرفی دانست و گفت: سوگواره شمیم یاس طی سال‌های برگزاری خود توانسته است عطر فاطمی را در جای جای این شهر پراکنده و مشتاقان اهل بیت را در این ایام گردهم آورد و به نوعی سبک ارادت ورزی به بارگاه ایشان تبدیل شده است.

حسین آذرنیا گفت: چهاردهمین سوگواره شمیم یاس که از برنامه‌های بسیار پرمخاطب مذهبی شهر محسوب می‌شود، در روزهای برفی امسال نیز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و با همکاری گروه نمایش کتل میزبان سوگواران بانوی دو عالم خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، چهاردهمین سوگواره شمیم یاس، در محل تالار فتح خیبر در روزهای 30 بهمن و یکم اسفند ماه جاری با ارائه جلوه‌هایی از محنت‌های دخت رسول اکرم(ص) و حضرت علی (ع) و با مداحی حاج امیر خوش فهم در متن نمایش به سوگواران فاطمی پیشکش می‌شود.

گفتنی است، این سوگواره روزهای 30 بهمن و یک اسفند ماه ساعت 18:30 عصر در محل تالار فتح خیبر واقع در خیابان باغشمال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با حضور شهروندان محب اهل بیت تبریز برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان در این سوگواره آزاد است.

سوگواره یاس نبوی در آستان امزادگان شهر مراغه

حجت الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: این سوگواره در آستان های امامزاده سیدمحمد(ع) و سیدمحمد ابراهیم (ع) و به همت اداره اوقاف و امور خیریه مراغه تا سوم اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت، در این برنامه خیل مشتاقان و عزاداران شهرستان به سوگواره و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در رسای حضرت زهرا(س) می پردازند.

وی ادامه داد: برگزاری آیین های عزاداری توسط موکب عزاداران و هیات های حسینی در قالب دسته های سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی از جمله برنامه های معنوی در این ایام است. اجرای آیین های زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای ندبه، مدیحه و نوحه سرایی شعرا و ذاکران اهل بیت در رسای بانوی دو عالم از دیگر بخش های این سوگواره است.

به گفته مطهری آستان مقدس امامزاده سیدابراهیم (ع) و سید محمد (ع) از اماکن مقدس مراغه و جنوب آذربایجان شرقی بوده و در این ایام پذیرای زائران از سراسر کشور است.

معرفی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی

طی حکمی از سوی دکتر مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی به عنوان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب شد. وی مجری ارشد طرح‌های پژوهشی استانداری آذربایجان‌شرقی و مدرس دفتر آموزش و پژوهش در استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان بوده است.

بهروز مهدوی متولد سال 1346 و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و از جمله مسئولیت‌های اجرایی وی می‌توان به فرمانداری شهرستان‌های چاراویماق و هشترود، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان و سرپرست فرمانداری زنجان اشاره کرد.

برگزاری یازدهمین «همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی»

یازدهمین «همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی» با محوریت قرآن کریم و استکبارستیزی در حالی از فروردین ماه ۹۷ برگزار خواهد شد که دانشکده علوم قرآنی مراغه دبیرخانه استانی این همایش خواهد بود. مهلت ارسال مقالات این دوره از همایش تا تاریخ 22 اسفند ماه سال جاری و زمان برگزاری همایش نیز فروردین ماه سال آینده است.

همچنین از جمله موضوعات پیشنهادی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، اصول و مبانی استکبار  ستیزی در قرآن، اصول استکبار ستیزی اهل بیت (ع)، روش های استکبار ستیزی اهل بیت(ع)، شیوه های فرهنگی و اجتماعی استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران  و شیوه های سیاسی استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران می باشد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات