۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۵۴۴۱۰
امام جمعه کرج:

موفقیت کشور در گرو قطع امید از بیگانگان است

امام‌جمعه کرج گفت: اگر خواهان رفع مشکلات کشور هستیم باید از بیگانگان قطع امید کنیم و به فکر تولید علم و مردمی کردن اقتصاد باشیم.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج، گفت: مناسبت مهم پیش رو آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که در دنیا دگرگونی و تحول ایجاد کرد و باید برای نسلهای جدید اهداف انقلاب و حماسه سازی های آن دوران طلایی شرح داده شود.

انقلاب اسلامی ایران جهان را متحول کرد

امام‌جمعه کرج بیان کرد: انقلاب اسلامی که در کشور ما به وجود آمد، الگویی برای دنیا و آزاده خواهان جهان شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی  یادآور شد: موفقیت این انقلاب در کشورهای مستکبر جهان ترس به وجود آورد و آن‌ها تمام سعی خود را به کار گرفتند که با این موفقیت مردم انقلابی ما به هر وسیله ای مقابله کنند.

وی اظهار کرد: این پیروزی نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا تحول ایجاد کرد و شرایطی را به وجود آورد که اسلام در دنیا مطرح شود، همچنانکه طبق گفته برخی از سیاستمداران معروف جهانی، فرآیند دنیا به سمت دینی شدن پیش می رود.

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب را باید در نظر داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان نظام انقلابی ما، قوانین متعددی را که برای از بین بردن این تفکر در پیش‌گرفته‌اند به نتیجه برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ادامه داد: ملت ایران تلاش زیادی را برای موفقیت و اقتدار انقلاب اسلامی کرده و اکنون نیز با همان استقامت ادامه می دهد.

وی متذکر شد: مردم ایران همواره بر تحقق وعده‌های الهی امید بسته‌اند و در شرایط سخت فعلی، تهدیدات دشمنان را که هرروز در حال بیشتر شدن است، نادیده می‌گیرند و پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

 75 درصد مردم مطالبات اقتصادی دارند

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: دشمن تمام سعی و تلاش خود را در شبکه‌های مجازی به کار گرفته‌ است تا مردم را ناامید کند و انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی تأکید کرد: در اواخر اخیر، بیش از 75 درصد از مردم مطالبات اقتصادی داشتند و دشمن همین موضوع را برای رسیدن به اهداف شوم خود به کار گرفت ولی هوشیاری مردم موجب شد، چهره زشت و خبیث بدخواهان بیش‌ازپیش نمایان شود.

وی بیان کرد: گروهی سعی دارند القا کنند مطالبات مردم در این اتفاقات، اقتصادی نبوده است اما همانطور که دیدیم دشمنان نظام انقلابی ما قصد سوء استفاده از مطالبات اقتصادی مردم را داشته و میخواستند آن را سیاسی نشان دهند.

فتنه‌های جدید در حال برنامه‌ریزی شدن است

خطیب نماز جمعه کرج توضیح داد: فتنه‌های جدید در حال برنامه‌ریزی شدن است و صدای آن از دور و نزدیک شنیده می‌شود، اما مانند همیشه، حضور یکپارچه مردم، دسیسه‌های دشمن را نقش برآب خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی بیان کرد: دشمنان در سراسر عالم دائماً از رویگردانی مردم از انقلاب و ناکارآمدی نظام صحبت می‌کنند تا مردم را مأیوس کنند.

وی با اشاره بر اینکه گروهی سعی دارند نظام جمهوری اسلامی ایران را تمام‌شده اعلام کنند، تأکید کرد: نظام سلطه در دنیا خواهد دید، باز هم، سیلی محکمی در روز 22 بهمن از مردم ایران خواهد خورد چراکه راه و قیامی که برای اعتقادات باشد هرگز نابود نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: از تمامی مردم فهیم و انقلابی و دوستدار ایران اسلامی دعوت می‌کنم در صفوف محکم و مستحکم راهپیمایی در کنار مسئولین شرکت کرده و عهد و پیمان خود را با شهدا و امام شهدا تجدید نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که چگونه به این موفقیت‌ها در انقلاب رسیده‌ایم تا بتوانیم به‌درستی از دستاوردهای سالها تلاش و استقامت خود دفاع کنیم.

به گفته وی، امروز نابودی رژیم صهیونیستی به یک مطالبه عمومی در ایران تبدیل‌شده است و مردم به‌راحتی این خواسته را فریاد می‌زنند و این مسئله نیز یکی از دستاوردهای انقلاب است.

خطیب نماز جمعه کرج توضیح داد: زمانی برای سگ‌های آمریکایی ارزش قائل بودند ولی مردم ایران ارزشی نداشتند اما امروز شاهد این هستیم که سرباز آمریکایی به‌زانو درمی‌آید و با گریه طلب رحم از سربازان ما دارند و این موضوع که بیانگر وجود اقتدار کشور است یکی دیگر از دستاورد انقلاب است.

برای موفقیت کشور از بیگانگان قطع امید کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی اظهار کرد: اگر خواهان رفع مشکلات کشور هستیم باید از بیگانگان قطع امید کنیم و به تولید علم بپردازیم و همچنین اقتصاد را مردمی کنیم.

وی اظهار کرد: راه برون‌رفت از مشکلات کشور، پایبندی به راهبردهای کلان مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن مطالبات ایشان در تمامی زمینه‌ها است.

امام‌جمعه کرج بیان کرد: پیروی کردن از منویات مقام معظم رهبری است که اقتدار کشور و اتحاد را به دنبال دارد و در غیر این صورت دشمن از ادامه روند خود کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی تأکید کرد: باید از تولیدات برخی شرکت‌های خارجی که در حال سنگ‌اندازی برای ما هستند استفاده نکنیم و با ارتقاء کیفیت محصولات ایرانی، تولیدات خود را جایگزین آن نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: در رابطه با موضع رئیس‌جمهور ایران اسلامی در بحث موشکی، جای تقدیر و تشکر دارد.

شروط سه‌گانه رئیس‌جمهور فرانسه برای سفر به ایران

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه رئیس‌جمهور فرانسه از سال 50 به ایران نیامده است و در نظر دارد به کشور ما سفر کند، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه برای سفر به ایران سه خواسته دارد که نخستین خواسته وی ملاقات با مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی بیان کرد: دومین خواسته وی برگزاری نشست خبری با رئیس‌جمهور کشور ما است که در نظر دارد در پایان این نشست خبری اعلام کند ایران در نظر دارد برای قدرت موشکی خود به‌پای میز مذاکره بنشیند.

وی ادامه داد: خواسته سوم وی برای سفر به کشور ما این است که طی یک میزگرد مذاکره‌ای ایران، عربستان و آمریکا برای منطقه خاورمیانه به بحث و تبادل‌نظر بنشینند و به تفاهم برسند.

امام‌جمعه کرج توضیح داد: در همین رابطه موضع‌گیری مسئولان کشور بسیار مهم است که رئیس‌جمهور در سخنان اخیر خود از داشته‌های نظامی کشور دفاع کرد و بیان وی موجب شد معاندان داخلی و خارجی مأیوس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی بابیان اینکه برای قدرت دفاعی و موشکی خود با هیچ‌کسی مذاکره نخواهیم کرد، یادآور شد: دشمن سعی دارد تمام توان خود را به کار گیرد تا ایران مقتدر را با مشکل مواجه کند ولی کور خوانده است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات