۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۵۳۱۶۷
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

حکومت دینی به معنای حاکمیت قانون الهی است

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به ادله شکل گیری و تشکیل حکومت دینی در روایات و سنت نبوی و علوی، گفت: حکومت دینی، حکومتی است که قانون آن ریشه در وحی دارد.
حجت الاسلام فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسگر فعال آذر، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر امام جمعه ارومیه، با اشاره به ادله حکومت دینی در سنت نبوی و علوی، اظهار داشت: حکومت دینی، حکومتی است که قانون آن ریشه در وحی داشته باشد.

با اشاره به ادله ولایت فقیه در روایات و سنت علوی، ابراز داشت: ولایت فقیه بی شک تداوم ولایت نبی مکرم اسلام(ص) در حاکمیت جامعه است و امورات آن است، نظریه ولایت فقیه ریشه در بیانات معصومان(ع) دارد و از ادله قوی و مستدل بسیاری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی با بیان اینکه کسی باید به عنوان ولی فقیه باشد که اقرب به معصوم باشد، اظهار داشت: این اقربیت به معنای این نیست که شخص دارای نزدیکترین درجه به درجات روحانی و معنوی معصومان(ع) باشد و در رتبه بالایی قرار گرفته باشد.

وی اقربیت به معصوم(ع) را به معنای عاری از معاصی و اشتباه نخواند و ادامه داد: اقربیت به این معنا است که ولی فقیه باید نسبت به دیگران در جهد و تلاش برای حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و آرمان های والای الهی آنها از دیگران پیشی گرفته و بیش از دیگران در مسیر آنها گام بردارد.

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و دفن شبانه ایشان، گفت: ایشان برای دفاع از ولایت جان خود را فدا کرد و شبانه دفن شد تا تاریخ فراموش نکند که حق امام علی(ع) در منصب ولایت به ناحق ضایع شد و به دست نا اهلان افتاد./854/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات