۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۵۳۱۵۹
حجت الاسلام والمسلمین ظهیری مطرح کرد؛

دو درس مهم ولادت و ازدواج حضرت زهرا برای جوانان

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خشم حضرت زهرا(س) خشم خداوند است، گفت: حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر تمامی انبیای الهی به جز حضرت رسول هستند.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به جایگاه برجسته حضرت زهرا(س) در نزد خداوند، این بانو را حجت خداوند بر تمام انبیای الهی عنوان کرد، گفت: حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی می فرمایند«هر کس فاطمه را بیازارد مرا آزرده است، چنان که خدای تعالی می فرماید: (همانا آن کسانی که خدا و رسول او را بیازارند،خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و از رحمت خود دور فرموده است)

وی افزود: این حدیث ولایت حضرت زهرا(س) را بر تمام انبیای الهی به جز حضرت رسول(س) نشان می دهد و بیان کننده این مطالب است که پذیرش ولایت حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) بدون پذیرش ولایت و کسب معرفت به شخصیت حضرت زهرا(س) ممکن نخواهد بود البته این موضو ع به معنای ولایت حضرت زهرا(س) بر حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) نیست بلکه بیان کننده ولایت حضرت زهرا(س) بر مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولادت حضرت زهرا(س) یک ولادت معمولی نبود و خداوند برای ولادت حضرت زهرا(س) به حضرت رسول(ص) امر کردند که از مردم دوری کرده و در قرنطیه قرار گیرند، گفت: حضرت رسول(ص) به امر خداوند شهر را مکه را ترک کرده و به مدت چهل شبانه روز در حراء خداوند را عبادت کردند و بنابر قول مشهور، سال ولادت حضرت زهرا(س) سال دوم بعثت است.

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد: حضرت رسول(ص) پس از اطاعت امر خداوند مبنی بر عبادت چهل روزهدر حراء ، عمار و یاسر را مأمور کردند تا علت غیبتشان را از خانه به حضرت خدیجه(س) اطلاع دهند و پس از اینکه چهل روز عبادت و روزه داری حضرت رسول(ص) در حراء به پایان رسید و به خانه بازگشتند جبرئیل برای ایشان طعامی از بهشت آورد و بیان کرد که این طعام بهشتی است و هر کسی اجازه تناول از این غذا را ندارد.

وی افزود: بر این اساس غذا و میوه ای که بدن حضرت زهرا(س) از برکت آن ایجاد شده غذایی بهشتی است و آفرینش وجود حضرت زهرا(س) از مواد مادی و عالم خاک نبوده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و حضور حضرت مریم و حضرت آسیه(س) بر بالین حضرت خدیجه(س) گفت: امام صادق(ع) درباره ولادت حضرت زهرا(س) و اینکه چرا این بانو به زهرا(س) مشهور شده اند می فرمایند« حضرت فاطمه(س) به این علت به زهرا(س) شهرت یافتند که در هنگام ولادت ایشان نور ایشان بر تمام سرزمین مکه تابید و مردم گمان کردند که در شب هنگام خورشید طلوع کرده است به همین دلیل حضرت فاطمه(س) به زهرا مشهور شده اند.

حجت الاسلام ظهیری با تأکید بر اینکه حضرت رسول(ص) از خود در مورد انجام سه ماموریت اختیار نداشتند، گفت: در ابتدا خداوند در آیات سوره حاقه می فرمایند که پیامبر(ص) حقی مبنی بر بیان حکم شرعی از جانب خود ندارد بلکه احکام شرعی را تنها خداوند به ایشان نازل کرده و حضرت تنها ابلاغ کننده هستند و دومین موردی که حضرت رسول (ص) در زمنیه انجام آن از خود اختیار نداشتند انتخاب همسر برای حضرت زهرا(س) بود و سومین مورد انتخاب جانشین برای خود بود که در این مورد نیز خداوند مستقیما جانشین حضرت رسول(ص) را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تمامی مردان و بزرگان شهر مدینه برای خواستگاری از حضرت زهرا(س) پیش قدم بودند، افزود: در این مورد خداوند امام علی(ع) را انتخاب کردند و حضرت زهرا(س) که تمامی خواستگاران قبلی خود را رد کرده بودند، امام علی(ع)ر ا به همسری انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ویژگی های بیان شده در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) منحصر به فرد بودن شخصیت ایشان را نشان می دهد.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه در ولادت و ازدواج حضرت زهرا(س) دو درس مهم برای جوانان امروزی نهفته است، یادآور شد: جوانان امروزی در هنگام انتخاب همسر ابتدا باید برای فرزندان خود مادر انتخاب کردند زیرا شخصیت مادر و احساسات او به کودکان منتقل می شود و دوم اینکه جوانان و همسران امروزی باید بدانند که لقمه حلال و طیب مهم ترین اثر تربیتی را بر فرزندان و نسل آینده دارند زیرا لقمه شبه ناک و حرام شک و بی دینی را در جامعه منتشر می کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات