۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۳۹۰
در هفتمین کنگره جمعیت ایثارگران مطرح شد؛

انتقاد دهقان از عدم توجه مسؤولان به دردهای مردم

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که مسؤولان درد مردم را نمی‌شنوند، در واقع کسی روحیه مردم را نمی‌بیند و این در شرایطی است که مردم در مواقع مختلف اعتراض خود را به گوش مسؤولان می‌رسانند اما کسی گوش به این اعتراضات نمی‌دهد.
دهقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی امروز(پنج‌شنبه 5بهمن‌ماه) در هفتمین کنگره جمعیت ایثارگران که در سالن اجتماعات این حزب برگزار شد، با اشاره به اعتصاب بسیاری از مردم در ماه‌های گذشته در مقابل مجلس اظهار داشت: طی ماه‌های پیش شاهد بودیم که برخی از مردم در مقابل مجلس شعارهایی سر می‌دادند که با کمی دقت می‌توان فهمید مردم از فساد ناراحت هستند و مسبب این شرایط کسانی هستند که موسسات غیرمجاز تاسیس کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت‌های بزرگ متعلق به اجزای حکومت است که با رانت‌های بزرگ به ثروت زیادی رسیدند، این در حالی است که انقلاب ما قرار بود انقلاب مستضعفان باشد، اما امروز شاهد انحراف این مسیر هستیم و طبقه‌ای اشراف‌گر انقلاب مستضعفان را مصادره کردند و از بالا به این قشر نگاه می‌کنند و در زمان اعتراض هم قدری یارانه آنها را افزایش می‌دهند.

دهقان تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که مسؤولان درد مردم را نمی‌شنوند، در واقع کسی روحیه مردم را نمی‌بیند و این در شرایطی است که مردم در مواقع مختلف اعتراض خود را به گوش مسؤولان می‌رسانند اما کسی گوش به این اعتراضات نمی‌دهد.

وی افزود: برخی در شرایط بحرانی کشور تنها راه‌حل مشکلات را اصلاحات می‌دیدند، اگر منظور از اصلاحات همان اصلاحاتی که چندین سال است بر منصب قدرت هستند که اتفاقا مردم به همان‌ها معترض بودند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز برخی معتقدند که مردم به دنبال سبک جدید زندگی هستند، با کمی دقت به اغتشاشات هفته‌های گذشته می‌توان دید که چه آنهایی که در این اعتراضات البته قبل از اینکه به یک آشوب خیابانی تبدیل شود حضور داشتند و چه آنهایی که برای مخالفت با این حرکات به خیابان‌ها آمدند هم در موضوع مبارزه با فساد و شکاف طبقاتی و عدم تدبیر مسؤولان برای مبارزه با گرانی اشتراک داشتند.

دهقان با بیان اینکه تمام اتفاقات اخیر کشور به خاطر رایج‌شدن فساد در کشور است، تصریح کرد: مردم در ابتدای انقلاب اسلامی با وجود امکانات کم رفاهی تحمل بیشتری داشتند زیرا مسؤولان هم شبیه خود آنها بودند، اما امروز شرایط کاملا تغییر کرده است و عده‌ای اشراف‌گر با در دست داشتن قدرت رسانه، بیان و پشتیبانی خارجی وعده‌هایی را دادند که سراب بوده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که اعتماد در جامعه از بین رفته است مردم برخی از نهادهای کشور را قبول ندارند زیرا صداقت و پاکی از نهادها رخت بربسته است، به طور کلی شکاف طبقاتی اصل اعتراض مردم است، امروز مردم تاکید بر اعلام اموال مسؤولان دارند و این امر از بعد از انقلاب تا به حال برای کسی عملیاتی نشده است و همین باعث ایجاد فساد شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی طولانی‌ترین پروسه قانون‌گذاری مربوط به قانون «از کجا آورده‌ای» است، متاسفانه اصل 49 و 142 قانون اساسی ما مسکوت مانده است و ساختار نظام هم به جزء مقام معظم رهبری خواستار اجرایی شدن این قانون نیستند و در واقع مسؤولان در مقابل تصویب این قانون مقاومت می‌کنند، این اتفاقات یا نتیجه مماشات در برابر فساد و یا عاملیت در آن است.

دهقان در پایان گفت: به نظر بنده یک هیات باید اموال تمام مسؤولان را بررسی کند، در واقع مسؤولان باید بخشی از اموال خود را به کسانی بدهند که در شب‌ها در خیابان‌ها کارتن خواب هستند، این افراد نیاز به گرماخانه دارند و علاوه بر این افراد نیازمندان دیگری هم داریم./816/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات