۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۹۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اهتمام به نماز در اماکن اداری و عمومی افزایش یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید اماکن اداری و دیگر اماکن به‌ویژه اماکن عمومی شهرها و روستاها به امر نماز اهتمام بیشتری نشان دهند.
حجت الاسلام یعقوبی - اجلاسیه نماز حجت الاسلام یعقوبی - اجلاسیه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در اجلاسیه نماز استان، اظهار کرد: شیطان صیاد ماهری بوده و از هر فرصتی برای به دام انداختن انسان استفاده می‌کند و بهترین صید شیطان هم غافل کردن انسان از انجام فریضه نماز است.

وی افزود: شیطان در برابر هر مخاطبی از یک حیله و نیرنگ خاص استفاده می‌کند و طبق آیات قرآن، شیطان دارای خطوات فراوانی برای به دام انداختن انسان‌ها است؛ یعنی به‌مقتضای مخاطبان خود شیوه‌های خاصی را استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در مقابل نماز همچون آتش‌نشانی است که آتش‌های درونی انسان را خاموش کرده و نور ایمان را در دل انسان منور می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نماز اکسیر همه ارزش‌ها و روح و عصاره یاد الهی است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر الهی است؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم تا در فضایی قرار نگیریم که خودمان را از چشم خدا و ذکر و یاد او دور ببینیم.

وی ادامه داد: تمامی مخلوقات عالم هستی برای از بین بردن غفلت انسان از یاد خدا آفریده شده‌اند و انسان با نگاه به این هستی، یاد عظمت خدا و ذکر او می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بیشتر گناهان انسان از روی غفلت بوده و یاد خدا جامعه انسانی را از غفلت بیرون می‌کند، اضافه کرد: نماز و ذکر خدا سرآمد همه کارها بوده و باید در جامعه اسلامی به این ارزش والا بیشتر پرداخته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: باید اماکن اداری و دیگر اماکن به‌ویژه اماکن عمومی شهرها و روستاها به امر نماز اهتمام بیشتری نشان دهند.

وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن اگر انسان از نماز خود محافظت کند، بدون شک این نماز محافظ او خواهد شد و وی را در برابر شیاطین انس و جن پیروز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: متن زندگی انسان عبودیت است و اگر فرهنگ عبودیت در بین انسان‌ها نهادینه شود، توطئه شیاطین انس و جن بی‌اثر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حواشی زندگی، انسان را از یاد خدا غافل کرده و او را از متن زندگی که همان تعبد و عبودیت است دور می‌کند./9314/۲۰۲/خ

ارسال نظرات