۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۴۲۷۶۹
موگرینی در جریان کنفرانس خبری با نتانیاهو:

اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی‌شناسد

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش‌های اردن در زمینه قدس تشکر کرد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.
موگرینی نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانس خبری  از تلاشهای اردن در زمینه قدس قدردانی کرد و حملات تروریستی در رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

موگرینی همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

نتانیاهو هم با متهم کردن ایران به حملات تروریستی این اقدامات را شدیدا محکوم کرد و همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی از گسترش داعش در خاورمیانه جلوگیری کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پیش‌بینی کرد که بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهند شناخت و این اقدام روند صلح را به تسریع خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود گفت که بزرگترین مشکلی که اروپا با آن مواجه است این است که مردمی که از مناطق جنگی در خاورمیانه می‌گریزند به اروپا می‌روند. خاورمیانه از جانب داعش، شبه‌نظامیان اسلامی و ایران تحت تهدید قرار دارد.

نتانیاهو همچنین گفت: «اقداماتی به وسیله آمریکایی‌ها در دست پیگیری قرار دارد که پیشنهاد جدیدی در زمینه صلح مطرح شود.من فکر می‌کنم که در (روند) صلح تغییر ایجاد کنیم و باید ببینیم چه چیزی ارائه می‌شود و آیا می‌توانیم به صلح دست یابیم.»

وی گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده است که فلسطینیان رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور و این واقعیت را که اورشلیم (بیت‌المقدس) پایتخت آن است را به رسمیت بشناسند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات