۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۴۱۷۸۹
با حضور جمعی از پژوهشگران؛

نشست علمی حج در سیره و سخنان رسول اعظم برگزار شد

نشست علمی نقد و بررسی مقاله ای با عنوان حج در سیره و سخنان رسول اعظم(ع) از سوی پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد.
نشست علمی حج در سیره و سخنان رسول اعظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی حج در سیره و سخنان رسول اعظم(ص) پیش از ظهر امروز از سوی گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت در سالن نشست های علمی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

ارائه  و نقادی بحث در این نشست را به ترتیب حجج اسلام داود حسینی و محمد سعید نجاتی از اعضای هیأت علمی گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت برعهده داشتند؛ دبیری علمی نشست نیز بر عهده  آقای محمدی بود.

در این نشست جمعی از اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزه حج و زیارت نیز حضور داشتند و به بیان نظرات خود در خلال این نشست می پرداختند.

حجت الاسلام حسینی در این نشست با بیان این که اهمیت حج در منابع شیعه و سنی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: مسأله اول تعداد حج و عمره های پیامبر است؛ در قبل از بعثت بعد از رحلت حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب(ع) یک عمره هنگام مراجعت از طائف برای ایشان نقل شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که طبق قرائن موجود نمی توان اطمینان داشت که حتی جمعیتی که از منابع شیعه نقل شده است، درست باشد، گفت: آن چه که نقل شده است با آن چه از نشانه ها به دست ما رسیده است با این اعداد همخوانی ندارد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام نجاتی با بیان این که جامعه شیعه در حق پیامبر کوتاهی کرده است، ابراز داشت: باید بدانیم شأن اهل بیت(ع) به دلیل اتصال آنها به پیامبر است و همین مسأله نشان می دهد که باید در مسیر نبی مکرم اسلام قدم برداریم.

در ادامه این نشست، تعدادی از حاضران سؤالات و ابهامات خود را مطرح کردند که حجت الاسلام حسینی ضمن پاسخ به این سؤالات به جمع بندی مباحث خود پرداخت.

یادآور می شود، این نشست از سوی گروه اخلاق و اسراسر پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد که مهم­ترين اهداف و برنامه­هاي خود را روشنگري و تقويت اخلاق فردي و اجتماعي حج‌گزاران و زائران و تبيين آموزه‌هاي تربيتي حج و عمره و عتبات می داند.

گفتنی است، گزارشی از این نشست علمی به زودی از خبرگزاری رسا منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات