۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۰۴۷
نماینده خبرگان رهبری:

ضعف تقوای سیاسی عامل بداخلاقی‌ برخی مسؤولان است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مشکلات جامعه نشأت گرفته از بی‌توجهی به تقوای الهی است، گفت: ضعف تقوای سیاسی عامل بسیاری از بداخلاقی‌ها میان مسؤولان نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امشب در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که فرائض دینی هر یک دارای فلسفه‌ای هستند، اظهار داشت: فراموشی هر یک از این امور جامعه را با بحران‌های مختلف مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده در جامعه است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این فریضه الهی، انجام بسیاری از احکام الهی در جامعه مختل می‌شود، از سوی دیگر باید در نظر داشت که امر به معروف و نهی از منکر تنها در مسائلی همچون حجاب خلاصه نمی شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که اخلاص در عمل و نیت خیرخواهانه لازمه اثربخشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: شخصی که آمر به معروف و ناهی از منکر است، ابتدا باید خود عامل به گفته‌هایش بوده و اطمینان نسبت به اثربخشی انجام این فریضه را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضائل اهل تقوا در خطبه همام حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: مشکلاتی که در جامعه دامن گیر مردم شده است، نشأت گرفته از بی‌توجهی به تقوای الهی است؛ اگر تقوا رعایت شود شاهد حق‌کشی و تضییع حقوق دیگران نخواهیم بود.

وی با بیان این‌که ضعف تقوای سیاسی عامل بسیاری از بداخلاقی‌ها میان مسؤولان نظام است، تصریح کرد: تقوای واقعی تنها با انجام واجبات از قبیل نماز و روزه محقق نمی شود، بلکه افزون بر آنها باید در تمام موارد اعم از رعایت حق الله و حق الناس، حفظ بیت المال و پشتکار در انجام وظایف محوله باید مورد توجه باشد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تنها راه جلب رضایت الهی با اهتمام به تقوا و خدمت به خلق حاصل می شود، افزود: ملاک برتری افراد نسبت به یکدیگر بر اساس علم، جهاد و تقواست، انسان بدون اخلاص و تقوا به جایی نمی رسد، به عبارت دیگر باید در تمامی امور جلب نظر حضرت حق را مورد توجه قرار دهیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات