۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۱۹۷
حجت الاسلام مظفری میانجی:

بسیج نماد همه خوبی‌ها و زیبایی‌های یک ملت است

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه بسیج نماد همه خوبی‌ها و زیبایی‌های یک ملت است، گفت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین با هوشیاری و درایت بنیانگذار کبیر انقلاب در راستای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان صورت گرفت.
میانجی

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی بسیج، گفت: بسیج نماد همه خوبی‌ها و زیبایی‌های یک ملت است.

وی افزود: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین با هوشیاری و درایت بنیانگذار کبیر انقلاب در راستای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان صورت گرفت.

حجت الاسلام مظفری میانجی با استناد به آیات الهی مبنی براینکه خداوند قوم و افرادی را که بری از زشتی‌ها و آلودگی‌ها باشد، دوست می‌دارد، ابراز کرد: پاکی، اخلاص و بی‌آلایشی از شاخصه‌های مهم بسیج است، خداوند متعال در قرآن کریم اشاره دارد که من توبه کنندگان، بردباران، پرهیزکاران، نیکوکاران، جهادگران و ... را دوست دارم؛ همه این ارزش‌ها در وجود بسیج متبلور است.

نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با بیان اینکه بسیج تبلور ایمان، ایثار و اخلاص است، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی هجمه‌های دشمنان از داخل و خارج بر ملت ما افزایش یافت و جنگی نابرابر و ناخواسته از سوی استکبار جهانی بر کشور ایران تحمیل شد و ما نقش بی‌بدیل بسیج و پیروزی ایران را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور با اشاره به اینکه انقلاب ایران دومین انقلاب جهان اسلام به شمار می‌رود، عنوان کرد: در نخستین انقلاب سه تن از انسان‌های برگزیده الهی«پیامبراکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) و امیرمومنان علی(ع)» حضور داشتند که با توکل به خداوند اهداف انقلاب را به بهترین شکل پیاده کردند و انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از همان انقلاب شکل گرفت و پیروز شد.

وی با اشاره به برخی دیدگاه‌ها و نظریه‌های خارجی در زمینه علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: عبدالله ویدات، رهبر جوانان مسلمان شاخه آفریقای جنوبی می‌گوید: امام خمینی(ره) تنها متعلق به شما نیست بلکه مستضعفان جنوب آفریقا با شنیدن نام امام قلبهایشان به لرزه می‌افتد، پس دنیا بداند امام خمینی(ره) امید مستضعفین جهان است.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: پرفسور حامد الگار استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا یکی از ممیزات انقلاب اسلامی ایران را شرکت بسیار وسیع توده‌های مردم بیان می‌کند و می‌گوید: در انقلاب‌های فرانسه، روسیه و چین انقلابشان همیشه همراه با جنگ داخلی بود و یا انقلاب‌های دیگر نظیر کوبا دیر یا زود با وابستگی مجهز شده و برای رهایی از ابرقدرت، چاره‌ای جز این ندیدند که به یک ابرقدرت دیگر متوسل شوند و این در حالی است که ایران راه دیگری پیمود و از همان ابتدا با دشمنی مشترک تمام ابرقدرت‌ها مواجه شد، ملت ایران با انقلاب اسلامی که با کمک خداوند و رهبری امام راحل به پیروزی رسید مسوولیت بسیار سنگینی به دوش گرفت که اگر برای ساختن جامعه اسلامی و پیاده کردن ارزشهای عالی اسلامی در تمام عرصههای زندگی انسان، موفق شود آن هنگام تمام ملل اسلامی و سایر ملل همین راه را طی خواهند کرد و شاید بر اثر بوجود آمدن یک جامعه و کشور نمونه در ایران بشریت آن سعادتی را که خداوند برای آنان در نظر گرفته است به دست بیاورند؛ بنابراین حضور ملت و استکبار ستیزی از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی برای الگو پذیری سایر بلادهای اسلامی به شمار می‌رود.

نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با تاکید بر اینکه بسیج باید با همه توان در عرصه فرهنگ ورود کرده و با هجمه‌های فرهنگی دشمن مقابله کند، اظهار داشت: بسیج باید در عرصه فرهنگی با حمایت علمای ربانی به اقدام عملی و تبلیغی بپردازد.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور ادامه داد: لازم به ذکر است اسلام عزیز دفاع از خود، ناموس، مال، دین و وطن را بر همه مسلمانان واجب دانسته و گاهی بعضی از این امور از وجوب بیشتری برخوردار است مانند دفاع از حقوق اجتماعی که برتر و مقدس‌تر از دفاع از حقوق شخصی به شمار می‌رود بنابراین دفاع از حقوق انسانیت مانند دفاع از اسلام و آزادی یک ملت یا دفاع از دین و مکتب که لازمه حیات مادی و معنوی یک جامعه است برتر از هر گونه دفاعی خواهد یود، بسیج مدافع ارزش‌های دینی است./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات