۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۴۰۰۹۸
حجت الاسلام گرجی:

شجره طیبه بسیج ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: یک بسیجی باید با هوشمندی افزون بر حفظ هویت انقلابی خود و دفاع از فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی نیز به مقابله بپردازد، ابتکار رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان اروپا الگویی شایسته برای عملیاتی کردن این راهبرد است.
حجت الاسلام گرجی

حجت الاسلام علی اصغر گرجی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به هدف امام خمینی(ره) از تاسیس بسیج مستضعفین بیان داشت: امام خمینی(ره) با هدف پاسداری از آرمان های اسلام و انقلاب و تداوم و بقا انقلاب اسلامی بسیج مستضعفین را تاسیس کرد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای ارایه نسخه ای اصیل از اسلام ناب محمدی که توسط پیامبر(ص) و ائمه(ع) در صدر اسلام عرضه شده بود، شکل گرفت و بسیج ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام گرجی با اشاره به شاخصه های اسلام ناب خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی یک دین جامع و کامل است که برای تمامی ابعاد  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فردی جامعه برنامه ارائه کرده ه است.
وی در ادامه افزود: در طول 1400 سال از زمان پیامبر(ص) دین اسلام تحریف و تبدیل به دینی شده بود که حد اکثر پاسخگوی نیازهای معنوی فردی مردم بود تا اینکه امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی نسخه ای از اسلام که پاسخ گوی تمام نیازهای بشر است را به مسلمانان جهان ارایه کرد.
استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: بسیج بدنه اجتماعی پویا، فعال، مسؤولیت پذیر، با معرفت و بصیرتی است که امام راحل این بدنه را از مستضعفان جامعه برای یاری مستضعفان و استکبار ستیزی تاسیس کرد.
وی در ادامه با اشاره به کارکرد های اجتماعی بسیج گفت: بسیج به عنوان شجره طیبه و یک نیروی مخلص و توانمند همواره در خدمت مردم و انقلاب اسلامی بوده و همانطور که تجربه نشان داده حلال مشکلات جامعه در زمان هایی است که نهاد های رسمی قادر به حل آن مشکلات نبودند، جهاد سازندگی، جنگ تحمیلی، ریشه کن کردن فلج اطفال، خنثی کردن فتنه سال 1388و کمک به آسیب دیدگان در حوادث طبیعی نمونه هایی از عملکرد  بسیج به شمار می رود.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اعضای بسیج  نمادی از بسیجیان کشور هستند و بسیاری از هم وطنان ما اگر چه به صورت رسمی در بسیج ثبت نام نکرده اند ولی در مواقع لازم با داشتن روحیه ی بسیجی به یاری اسلام و مسلمین شتافته اند و این واقعیت نشان می دهد که آحاد مردم دلسوز و مومن کشور بسیجی هستند.
وی در پایان با اشاره به آیه 6 سوره تحریم گفت: بسیجیان در مواجهه با  تهاجم  فرهنگی دشمن در مرحله نخست باید خود و اطرافیان خود را از تهاجم فرهنگی حفظ کنند و در مرحله بعدی به دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی بپردازند و این نکته را فراموش نکنند که مرحله بعد از دفاع حمله به مبانی منحط غربی ها است و یک بسیجی باید با هوشمندی علاوه بر حفظ هویت انقلابی خود و دفاع از فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی نیز به مقابله بپردازد، ابتکار رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان اروپا الگویی شایسته برای عملیاتی کردن این راهبرد است./979/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات