۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۴۰۰۷۹

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری درس اخلاق با محوریت «جلوه‌های اخلاق بسیجی و فرهنگ جهاد در زندگی زنان مسلمان جهان اسلام»، تشریح برنامه های هفته بسیج در جامعه الزهرا(س) و برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیر جامعه‌الزهرا(س) با معاون پژوهش از مهم ترین اخبار این مرکز حوزوی است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: نخستین شماره نشریه «چکامه انتظار» به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) منتشر شد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: گاهنامه انجمن علمی پژوهشی مهدویت تحت عنوان نشریه «چکامه انتظار» با شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

حقانی تصریح کرد: «چکامه انتظار» در نظر دارد تا با ترویج شیوه های صحیح پژوهش در آموزه مهدویت، راه را بر ارائه تولیدات فکری پژوهشگران و دانش پژوهان بگشاید.

وی به موضوعات نخستین شمارگان این نشریه اشاره کرد و افزود: «نقش انتظار عارفانه در زمینه‌سازی ظهور»، «نقش زن منتظر در مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری» و «اثبات وود امام زمان(عج) در آیات قرآن کریم» از جمله مطالب درج شده این نشریه است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) اضافه کرد: «معرفی کتاب الغیبه»، «آشنایی با نرم‌افزار کتابخانه مهدویت»، مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین نصوری، استاد مرکز تخصصی مهدویت و «معرفی انجمن علمی پژوهشی مهدویت» از دیگر بخش هایی است که در این شماره به آن ها پرداخته شده است.

وی یادآور شد: این نشریه در پایگاه مجلات تخصصی نور به نشانی http://www.noormags.ir/ نمایه می شود و علاقه مندان می توانند به از طریق این پایگاه به نشریه دسترسی داشته باشند.

حقانی، چاپ و انتشار سه نشریه داخلی را از جمله فعالیت های معاونت پژوهش برشمرد و تصریح کرد: نشریه داخلی انجمن علمی پژوهشی مهدویت تحت عنوان «چکامه انتظار» برای نخستین بار به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نشریه داخلی انجمن علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن و همچنین نشریه داخلی انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت در دست انجام است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به چاپ و انتشار دو نشریه علمی تخصصی در این مؤسسه، بیان داشت: فصلنامه معارف اسلامی نامه جامعه یکی از نشریات علمی تخصصی جامعه‌الزهرا(س) است که تا کنون ۱۲۱ شماره آن به چاپ رسیده است و شماره ۱۲۲ آن در حال چاپ است.

وی، دوفصلنامه زن و خانواده را از دیگر نشریات علمی تخصصی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد و گفت: تا کنون پنج شماره از این نشریه به چاپ رسیده است و ششمین شماره آن در هفته پژوهش منتشر می شود

تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج در جامعه‌الزهرا(س)

حجت الاسلام و المسلمین حسین تهرانی، معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س)با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در هفته بسیج، عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج به همت اداره کل امور فرهنگی و با مشارکت پایگاه بسیج طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اظهار داشت: بسیج جامعه‌الزهرا(س) متشکل از ۵ پایگاه شامل بسیج طلاب نیمه‌وقت صبح، طلاب تحصیلات تکمیلی، نیمه‌وقت عصر، تمام‌وقت روزانه و طلاب اساتید در حال فعالیت هستند. 

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج از روز یکشنبه، ۵ آذرماه در آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) برگزار می‌شود، گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و دیدار با خانواده جانبازان از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، درس اخلاق این هفته روز یکشنبه،۵ آذرماه با موضوع «جلوه‌های اخلاق بسیجی و فرهنگ جهاد در زندگی زنان مسلمان در جهان اسلام» در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

وی، نمایش فیلم‌های جشنواره عمار و نبرد خلیج فارس را از دیگر برنامه‌های هفته بسج برشمرد و افزود: این فیلم‌ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه(۷ و ۸ آذرماه) ساعت ۱۲ تا ۱۴ در آمفی تئاتر همکف ساختمان شهید بهشتی اکران می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: در هفته بسیج، نمایشگاه کتاب همراه با مسابقه کتابخوانی در جوار مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دایر می‌شود.

حجت الاسلام  و المسلمین تهرانی بیان داشت: نمایشگاه هفته بسیج با غرفه‌های متعدد از روز یکشنبه، ۵ آذرماه در سالن همکف ساختمان شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه، غرفه‌هایی با موضوع «زن و دفاع مقدس، زنان شهیده»، «زن و اقتصادی مقاومتی»، «پرسش و پاسخ مذهبی» و همچنین «جذب و سازماندهی نیروهای بسیج» فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: این نمایشگاه تا روز پنجشنبه، ۹ آذرماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیر جامعه‌الزهرا(س) با معاون پژوهش برگزار شد

چهارمین جلسه هم‌اندیشی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) و ریحانه حقانی، معاون پژوهش این مؤسسه در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد. این جلسات با توجه به اهتمام مدیر جامعه‌الزهرا(س) بر امر پژوهش و تسریع در فرایند امور به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود و هدف از این جلسات، تبادل نظر و گفتگو پیرامون مسائل مهم معاونت و تصمیم‌گیری نهایی در باره آن است.

در این جلسه، گزارشی از فعالیت های اداره امور پژوهشگران معاونت پژوهش ارائه و برنامه‌های گروه‌های تربیت پژوهشگر و اجرای فراخوان‌های حمایتی از آثار پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) تشریح شد.

همچنین در این جلسه، برنامه‌های در دست اقدام جهت حضور فعال پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) در جشنواره علامه حلی، جشنواره بانو امین تبیین و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره امور پژوهشگران در هفته پژوهش(۲۵ تا ۳۰ آذرماه) ارائه شد و مصوب شد در اسرع وقت، بانک اطلاعات بانوان پژوهشگر تنظیم شود.

در این جلسه، نیازها و ضرورت‌های امور پژوهشی از سوی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) بیان شد و حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی راهکارها و پیشنهاداتی ارائه کردند.

برگزاری درس اخلاق با محوریت «جلوه‌های اخلاق بسیجی و فرهنگ جهاد در زندگی زنان مسلمان جهان اسلام»

طیبه السادات طباطبایی، مدیرکل امور تربیتی جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، درس اخلاق این هفته با موضوع «جلوه‌های اخلاق بسیجی و فرهنگ جهاد در زندگی زنان مسلمان جهان اسلام» از سوی اداره کل امور تربیتی برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد میرزامحمدی»، استاد حوزه و دانشگاه در جلسه درس اخلاق این هفته به سخنرانی می پردازد.

وی تصریح کرد: جلسه درس اخلاق با حضور طلاب مراکزتخصصی، مرکز بین المللی زبان فارسی و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(س) روز یکشنبه، ۵ آذرماه در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه برگزار می‌شود./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات