۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۳۸۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

توسل به امام زمان هر قفل بسته ای را باز می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توسل به امام زمان(عج) هر قفلی بسته ای را باز می کند، گفت: توسل به ائمه معصوم(ع) بعد زمانی و مکانی و حیات و ممات ندارد بلکه انسان در هر شرایطی می تواند به ائمه اطهار(ع) متوسل شود.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از وظایف شیعیان راستین تجدید عهد روزانه با امام و پیشوای خویش است، گفت: هر یک از روزهای هفته به نام یک معصوم نامگذاری شده و برای آن معصوم در آن روز سلام خاصی بیان شده است که اگر انسان روز خود را با سلام به آن معصوم آغاز کند به یقین صفات و سجایای اخلاقی آن معصوم در او اثر گذار بوده و روز خوبی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از سلام هایی که در مفاتیح ذکر شده، سلام به امام زمان(عج) است که مرحوم محدث قمی می فرمایند اگر کسی در زندگی به بن بست رسید و درهای آسمان و زمین به روی او بسته شد سلام به امام زمان(عج) چاره گرفتاری ها و مشکلات او است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی که به درجه امام شناسی رسیده باشد در زندگی خود هرگز به بن بست نمی رسد و باید دقت کرد که کسانی در زندگی به بن بست می رسند که به وجود امام معرفت و باور ندارند هر چند که شاید به وجود امام علم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: توجه و معرفت به امام زمان(عج) سخت ترین قفل ها را به روی انسان باز کرده و بن بست را برای انسان می گشاید و مسیر ناهموار را برای انسان هموار می کند.

وی با بیان اینکه از امام زمان(عج) کسی به انسان مهربان تر نیست، گفت: توسل به ائمه معصوم(ع) بعد زمانی و مکانی و حیات و ممات ندارد بلکه انسان در هر شرایطی می تواند به ائمه معصوم(ع) متوسل شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از بزرگان شیعه به درجه ای رسیده بودند که حتی برای نیازهای روزانه خود دچار تنگنا و مضیغه می شدند به امام زمان(عج) متوسل شده و حاجت می گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه یاد و نام امام زمان(عج) برطرف کننده گرفتاری های انسان است، گفت: در روایت ها بیان شده که هرگاه انسان دچار گرفتاری شد اگر امام زمان(عج) را با معرفت و از روی اخلاص یاد کند خداوند گرفتاری های او را برطرف می کند./968/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات