۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۰۷۰
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

۱۷ نماز جمعه در استان برگزار می شود/ تلاش برای برگزاری نماز جمعه در ۲ شهر دیگر

حجت الاسلام حسینخانی با بیان اینکه از جمله برکات انقلاب اسلامی برگزاری سراسری نماز جمعه در کشور است، گفت: امروز ۱۷ نماز جمعه در آذربایجان غربی برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینخانی

حجت الاسلام کریم حسینخانی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه معنویت و ایمان است، اظهار داشت: حضور مردم در این میعادگاه نماز جمعه خنثی کننده توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه فرماندهان این قرارگاه هستند، افزود: ایمان، بصیرت، معنویت، تقوا، دشمن شناسی و اتصال با ولایت از ثمرات نماز جمعه و حضور در این میعادگاه معنوی و دینی است.

حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به هدف نماز جمعه، گفت: هدف از نماز جمعه تبیین است، همان طور که هدف انبیا تبیین راه و حقیقت است و بیان آنچه که برای سعادت بشری و تقابل با دشمنان اسلام لازم و ضروری است.

وی افزایش نماز های جمعه در استان را از جمله اقدامات انجام شده در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است، تصریح کرد: پیش از این ۱۶ نماز جمعه در شهر های بزرگ استان برگزار می شد که با افزوده شدن یک شهر این میزان افزایش یافت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه با افزوده شدم شهر قوشچی به شهرهای دارای نماز جمعه در حال حاضر در ۱۷ شهر آذربایجان غربی نماز جمعه برگزار می شود، گفت: به فضل الهی برکات این فریضه معنوی بیش از پیش در استان مشاهده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بعد از بررسی های انجام شده و ارسال نتایج به مرکز دو شهر دیگر نیز به شهرهای دارای نماز جمعه افزوده شود تا شاهد برکات این فریضه معنوی نیز در شهرستان های بیشتر استان باشیم.

حجت الاسلام حسینخانی با بیان اینکه از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران برگزاری نماز جمعه به صورت سراسری در کل کشور است، گفت: در دوران حاکمیت پهلوی مردم ایران از فضیلت نماز جمعه محروم بودند اما امروز در اکثر شهرهای کشور این فریضه معنوی برگزار می شود./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات