۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۳۴۲۵۰
امام جمعه تبریز:

رسانه‌ها در انعکاس اخبار انصاف را رعایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که نقش رسانه‌ها در توسعه و تعالی جامعه غیرقابل انکار است، گفت: اصل انصاف و صحت در انعکاس اخبار رعایت شود.
بازدید از نمایشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان با تقدیر از همت این تشکل رسانه‌ای در برپایی این رویداد رسانه‌ای در استان، اظهار داشت: اهمیت نقش و فعالیت رسانه‌ها در توسعه جوامع غیر قابل انکار است.
وی با بیان این‌که توسعه بدون توجه به نقش رسانه‌ها ناقص خواهد بود، خاطرنشان کرد: خبرنگاران نیز بایستی در انعکاس اخبار و رویدادها دیدگاه‌های شخصی و جناحی را دخیل قرار ندهند، اصل انصاف و صحت در اعلام اخبار نباید فدای سرعت در انعاس و یا رقابت میان رسانه‌ها شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رسانه‌ها حلقه وصل میان مردم و مسؤولان نظام نیز محسوب می‌شوند، افزود: انتقاد از سوی رسانه‌ امری بدیهی است، اما نباید مغرضانه و از روی بی‌انصافی باشد، چراکه همین مسأله منجر به سلب اعتماد مخاطبان خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با اشاره به نقش خانه مطبوعات در پیشبرد اهداف و برنامه‌های استان، خواستار مشارکت این تشکل رسانه‌ای در جریان‌های مهم فرهنگی منطقه شد و گفت: انتظار داریم خانه مطبوعات نقش محوری در رویدادهای مهم خبری ایفا کند.
همچنین در این دیدار مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌ای اظهار داشت: خانه مطبوعات استان امسال متولی برگزاری نهمین دوره نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی شده است و شاهدیم که بیش از 60 رسانه استانی در این رویداد فرهنگی مشارکت دارند.
وی با تقدیر از دیدگاه و توجه ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نسبت به اهالی رسانه و فعالان خبری استان گفت: حضور حضرتعالی در این نمایشگاه نشان از عمق توجه نماینده مقام معظم رهبری در استان نسبت به نقش و جایگاه رسانه‌های آذربایجان دارد./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات