۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۴۰۲۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

حماسه باشکوه اربعین انتقام از بی حرمتی روز عاشورا است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرمت شکنی راهپیمایی اربعین حربه دشمن برای مبارزه با دین است، گفت: حماسه با شکوه اربعین انتقام بی حرمتی خاندان رسول خدا(ص) در روز عاشورا است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به همت هیات شهدای گمنام در حسینه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: در دوران حیات رسول خدا(ص) عده‌ای اقدام به حرمت شکنی شخصیت پیامبر(ص) می‌کردند.

وی افزود: این حرمت شکنی در راستای مبارزه با دین صورت می‌گرفت و امروز نیز وهابیت در امتداد آن جریان در کنار مضجع شریف نبی اکرم(ص) همین اقدام خصمانه را دنبال می‌کند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حفظ حرمت پیامبر(ص) به قدری مورد توجه است که اگر کسی نام مقدس ایشان را به زبان جاری کند و یا نام مبارک حضرت را بشنود و بر ایشان درود نفرستد طبق صریح روایات؛ در حق پیامبر(ص) جفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به کلام الهی مبنی براینکه «ای رسول من؛ ما می‌دانیم سخنانی که علیه تو گفته می‌شود تو را محزون و اندوهگین می‌کند اینان تو را تکذیب نمی‌کنند بلکه در اصل آیات مرا انکار می‌کنند» اظهار داشت: دلیل حرمت شکنی اولیای الهی خداپرستی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمنان دین برای آن که خداوند را انکار کنند به حرمت شکنی شخصیت پیامبر(ص) روی می‌آوردند، خداوند متعال می‌فرماید: ای پیامبر؛ اینان انبیای پیشین را نیز انکار کردند و پیامبران گذشته نیز در برابر این تهمت‌ها صبر پیشه کردند تا من نجاتشان دادم؛ بر اساس این کلام نورانی نصرت از آن اولیای الهی است.

وی حرمت شکنی شخصیت پیامبر(ص) و اولیای الهی را استراتژی اصلی ابلیس و مرکز ثقل کفر بیان کرد و گفت: گناهی بزرگ‌تر از حرمت شکنی پیامبر(ص) و اولیای الهی وجود ندارد و مابقی گناهان فرع این اقدام خصمانه قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حضور در حماسه باشکوه اربعین حسنی را احترام گذاشتن به ولی خداوند دانست و عنوان کرد: ثواب زیارت اربعین به قدری عظمت دارد که ثواب هر قدم زائر برابر با پاداش حج است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین عمل احترام گذاشتن به امام حسین(ع) است، ابراز کرد: خطرناک‌ترین عمل بی احترامی به اباعبدالله الحسین(ع) است. براساس روایات سرزمین کربلا چهار هزار سال قبل از زمین کعبه از سوی خداوند تقدیس شده و این مهم بیانگر حرمت گذاری خداوند به امام حسین(ع) است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا بسیار تلاش کرد که این ماجرا با کمترین حرمت شکنی پایان یابد اما متاسفانه حرمت امام حفظ نشد.

وی درباره بالا بردن حرمت ولی خدا، گفت: ما یک ظهور در پیش داریم که برای مقدمه سازی آن باید حرمت ولی خدا را بالا ببریم و این اقدام نیاز به فرهنگ سازی و نهادینه کردن این مهم در جهان دارد بنابراین اربعین فرصت مناسبی برای ایجاد و بیان شکوه و عظمت ولی خدا به شمار می‌رود تا بدین وسیله همه جهانیان از جایگاه رفیع ولایت مطلع شوند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات