۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۳۰۹۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم سپاه عاشورا، دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با استاندار آذربایجان‌شرقی و معرفی معاون جدید استاندار از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی گلمحمدی مدیر قرآن، عترت و نماز سپاه عاشورا گفت: سی و ششمین دوره مسابقات نیمه نهایی (استانی) قرآن کریم سپاه عاشورا ویژه پایوران شاغل و سربازان وظیفه ساعت 8 صبح روز شنبه ششم آبان ماه در محل حسینیه اعظم حضرت امام خمینی (ره) سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.

گلمحمدی افزود: پایوران و سربازان در رشته های قرائت (تحقیق و ترتیل) ، حفظ (کل ، 20 ، 15 ، 10 ، 5 ، 3 جزء) ، مفاهیم ( سطح 1و2) و اذان به رقابت خواهد پرداخت و نفرات اول هر رشته برای حضور در مسابقات نهایی (کشوری) بهمن ماه امسال به این رقابتها اعزام خواهند شد.

دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با استاندار آذربایجان‌شرقی
مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار صمیمی با تقدیر از نگاه جامع خانه مطبوعات در برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های صورت گرفته، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان نیازمند کارکرد رسانه‌ها و همراهی تشکل‌های فعال در این حوزه به ویژه خانه مطبوعات است.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که از رسانه‌ها انتظار تعریف و تمجید از مسؤولان نداریم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اغراق در ارایه گزارش عملکرد از سوی مدیران دولت اقدامی اشتباه است، رسانه ها پلی میان مردم و مسؤولان برای نشان دادن عملکرد خادمان ملت هستند.

خدابخش با اشاره به این‌که رسانه‌ها بایستی آدرس صحیح به مردم بدهند، خاطرنشان کرد: مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی و در عین حال مهم ترین عامل محرکه در پیشبرد اهداف نظام است، مدیران تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در خدمت رسانه ها بوده و پاسخگوی رسانه ها باشند. 

همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از عملکرد دور جدید خانه مطبوعات استان اظهار داشت: خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل رسمی و شناخته شده در حوزه رسانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توانسته گام‌های ارزشمندی در احیای جایگاه حقیقی رسانه‌های استان بردارد. 

وی با بیان این‌که انعقاد تقاهم‌نامه‌های همکاری در راستای ارایه خدمات رفاهی و آموزشی به اعضای خانه مطبوعات تنها بخشی از اقدامات این تشکل رسانه ای در استان بوده است، گفت: نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی قرار است از دوم تا هفتم آبان در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شود.

شفیعی با اشاره به این‌که بیش از 60 رسانه مکتوب و مجازی در این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای حضور خواهند داشت، افزود: همزمان با نمایشگاه میزگردهای هم‌اندیشی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری پیش بینی شده است.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است به زودی فراخوان این جشنواره منتشر شود، ضمن این‌که تلاش خواهد شد در برنامه‌های جنبی جشنواره از ظرفیت‌های آموزشی خانه مطبوعات در جهت ارتقای دانش فعالان رسانه‌ای استان بهره‌مند شویم.

نمایشگاه سلامت دانشگاهیان در تبریز گشایش یافت
نمایشگاه سلامت دانشگاهیان تبریز به مناسبت هفته تربیت بدنی بعد از ظهرامروز باحضور جمعی از مدیران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه تبریز گشایش یافت. این نمایشگاه با محوریت مشاوره تغذیه ورزشی، حرکات اصلاحی و علم تمرین در بیش از 10 غرفه دایر شده است.

انجمن پیام‌آوران ورزش و سلامت، حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه ورزشی، علم تمرین، مسابقت دانشجویی به همراه اهدای جوایز، فوتبال دست، دارت، بسکتبال، هلال احمر همراه با آموزش کمک‌های اولیه، پارالمپیک و ورزش معلولان، سنجش واندازه گیری، عرفه عکس‌العمل و ... از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

گفتنی است، نمایشگاه سلامت دانشگاهیان تبریز با هدف با هدف افزایش سلامت جسمی، سلامت روحی و ایجاد شادی و نشاط در بین دانشجویان برای بازدید علاقه‌مندان دایر شده است.

معرفی معاون جدید استاندار آذربایجان شرقی
طی حکمی از سوی استاندار آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار معرفی شد. رحیم شهرتی‌فر متولد سال 1340 در شهر تبریز و دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ از دانشگاه تبریز است.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار میانه و معاون توسعه منابع انسانی گروه تراکتورسازی ایران از جمله سوابق مدیریتی وی به شمار می‌رود.

گفتنی است، سعید شبستری خیابانی پیش از این مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی را به مدت چهار سال بر عهده داشت./935/پ204/ب1

ارسال نظرات