۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۰۰۹
مسؤول هیأت علمدار کربلا:

راهپیمایی اربعین سبب وحدت و همدلی مؤمنان می‌شود

عبادی با بیان این که راهپیمایی اربعین سبب وحدت و همدلی مؤمنان می شود، گفت: در این سفر همه با یک شعار و با یک پرچم در سراسر مسیر شعار لبیک یا حسین سر می دهند.
محمد عبادی مدیر کل امور افغانستانی های مقیم قم

محمد عبادی جورجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اربعین حسینی را یک هدیه الهی برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید جامعه اسلامی به نام امام حسین (ع) عشق بورزند و حقیقتا اربعین حسینی یک ذخیره الهی است که میلیون ها شیعه و سنی و ادیان دیگر را به خودش جذب کرده است.

مسؤول هیأت علمدار افغانستانی های مقیم قم با بیان این که راهپیمایی اربعین موجب وحدت و همدلی بین دل های مومنان می شود، یادآور شد: در این سفر همه با یک شعار و با یک پرچم در سراسر مسیر شعار لبیک یا حسین را می دهند که البته این حاصل زحمات فراوان حضرت زینب (س) است و به همین مناسبت هزاران خواهر زینبی لبیک یا زینب و لبیک یا حسین شعار می دهند.

وی عنوان داشت: افتخار جامعه اسلامی این است که هم حسینی است هم زینبی و انشاءالله به زودی در جهان اسلام یک نماد حسینی دیده خواهد شد؛ نمونه آن را در شهرداری لندن دیدیم که بر پشت اتوبوس ها نوشته شده بود: 1400سال پیش یک مرد همه چیزش را فدا کرد تا انسانیت از بین نرود آن مرد امام حسین(ع) بود که از این متن می توان فهمید که از نگاه دیگران چنین مردی دیگر در تاریخ یافت نخواهد شد و ما امروز باید از راه و نام امام حسین(ع) سرمشق بگیریم.

عبادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سیل عظیم افغانستانی های مقیم ایران که در ایام اربعین به کربلای معلا سفر می کنند، اظهار  داشت: زائران اربعین حسینی که قصد عزیمت به کربلا را دارند به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

وی افزود: مهاجر هر استان به اداره اتباع آن استان و یا به دفترهای کفالت مربوطه مراجعه کند و به شایعات و تبلیغات غیر قانونی توجه نکنند؛ مهاجران عزیز خبرها را از طریق شبکه های رسمی کشور و سایت های خبری رسمی دریافت کنند.

مسؤول هیأت علمدار افغانستانی های مقیم قم با تأکید بر این که مهاجران افغانستانی سعی کنند طبق آخرین اخبار کارهایشان را دنبال کنند، ابراز داشت: حتما با ویزا به سمت مرزها حرکت کرده و در مسیری که معین شده است حرکت کنید، چراکه در غیر این صورت خلاف قانون خواهد بود همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: قانون مدار باشید و به قانون احترام بگذارید.

وی تصریح کرد: اگر طبق فرمایش رهبری قدم برداریم و قانون محور باشیم، قانون راه را برای ما باز خواهد کرد؛ به جای اینکه امروز جامعه ما به دنبال دلال ها بروند که در اربعین وقت شکوفاییشان است و خود را نشان می دهند، اگر  دنبال قانون و تابع قانون در هر جایی باشیم راه برای ما باز خواهد شد و این شدنی است و خواهد شد.

عبادی در پایان با اشاره به برگزاری جلساتی با مسؤولان و بزرگان افغانستان در قم عنوان داشت: بنده در آن جلسات نیز تأکید کردم باید مردم روی محوریت قانون و تفکرات اسلامی برای اعتقادات مذهبی قدم بردارند، هرچند وقتی ما درست عمل کنیم افکار هایی که با اسلام مخالفند خود را نشان خواهند داد، چرا که اینها خواهان افکار اسلامی در جهان اسلام نیستند و نمونه آن را امروزه در گروهک های تکفیری داعش در کشور های اسلامی می توان دید./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات