۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۲۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

راهپیمایی اربعین حسینی، تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اجتماع میلیونی اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و وحدت درونی امت اسلامی بر برابر توطئه گران داخلی و خارجی دانست و گفت: با وجود تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن این مراسم عظیم معنوی، اما هر سال شاهد باشکوه تر برگزار شدن این برنامه هستیم.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فراهم شدن زمینه ثبت نام برای حضور در اربعین حسینی، این مراسم بزرگ و با عظمت را تجلی حضور امت اسلامی به ویژه شیعیان دانست.

وی با بیان این که با بیان این که در مراسم اربعین حسینی محبت به امام حسین(ع) از سوی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به جوش و خروش در می آید، افزود: اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام ناب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت: باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور شیعه و سنی در این مراسم بزرگ معنوی پیام های ارزشمندی را برای جهانیان به همراه دارد، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در این مراسم معنوی و با عظمت نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور میلیونی امت اسلامی در این مراسم معنوی تجلی عشق همراه با ادب و اخلاق برای ابراز وفاداری به سید و سالار شهیدان  است، تصریح کرد: امروز هر چه داریم باید برای تقویت و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه جهانی بهره گیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رمز بقا و ماندگاری اسلام ناب، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است، خاطرنشان کرد: عاشورا نماد ایستادگی و مقاومت حق در برابر باطل است که امام حسین(ع) برای بقای دین و اسلام ناب آن را خلق کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین در سایه حفظ و حراست فرهنگ حسینی باقی خواهد ماند، بیان داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز در سایه بهره گیری از فرهنگ ناب عاشورا به پیروزی رسید و امروز نیز رشد و تعالی آن مرهون زنده بودن همین فرهنگ ناب در بخش های مختلف جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در هیچ یک از نقاط جهان تجمع عظیمی چون اربعین حسینی دیده نمی شود، خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی عزاداران نشان دهنده ارادن قلبی مردم به سید و سالار شهیدان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی، الگو و کانون حرکت سیاسی و وحدت درونی امت اسلامی بر برابر توطئه گران داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: علیرغم تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن این مراسم عظیم معنوی، اما هر سال شاهد باشکوه تر برگزار شدن این برنامه هستیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می رسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که اربعین حسینی هر سال باید با شور و شعور حسینی بیشتری برگزار شود، گفت: حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های عاشورایی در گرو تقویت این چنین اجتماع های مردمی در سراسر جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ ایثار و شهادت باید برای همیشه در جامعه اسلامی زنده و پویا باقی بماند، بیان داشت: یکی از مهم ترین راه های مقابله با دشمن جاودانه و پویا بودن این فرهنگ اصیل دینی و انقلابی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که محبت و عشق به امام حسین(ع) یک سرمایه بزرگ برای شیعیان است، تصریح کرد: عزاداری سید و سالار شهیدان فرصت بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن عزت، عظمت و اقتدار شیعیان به جهانیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در مراسم معنوی اربعین حسینی عظمت اسلام و دلباختگی مردم به امام حسین(ع) به رخ جهانیان کشیده می شود، بیان داشت: امروز راهپیمایی میلیونی اربعین فرصت ارزشمندی برای رساندن ندای مظلومیت ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز راهپیمایی اربعین حسینی در کانون توجهات بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد، گفت: به همین دلیل باید از همه ظرفیت ها برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم عظیم معنوی بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط بسیار حساس منطقه و خاورمیانه تاکید کرد: پیاده روی میلیونی مسلمانان و شیعیان در اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی مسلمانان و شیعیان جهان در مقابله با جریان های فتنه انگیز و تکفیری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام گسترده مبلغان دینی در ماه محرم به مناطق مختلف استان، گفت: تلاش کردیم همه مجالس عزاداری محرم با حضور مبلغ باشد و هیچ مسجد و محفلی در استان بدون مبلغ نباشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی و همچنین پیروزی های گسترده جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان این که این مسأله موجب عصبانیت دشمنان شده است، گفت: به همین دلیل دشمنان درصدد آسیب وارد کردن به ارکان اصلی عزاداری‌ها و هیأت‌های مذهبی برآمدند که قطعا موفق نخواهند شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمنان درصدد اختلاف و شکاف بین مرجعیت و مردم هستند و از این روش برای کم رنگ کردن اعتماد مردم به مرجعیت استفاده می کنند، افزود: این توطئه دشمنان با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی شکست خورده است.

وی به اهداف شوم مروجان تشیع انگلیسی در کشور و برنامه‌ریزی آنان در جهت کم رنگ کردن سطح معارف قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در عزاداری‌ها و محافل دینی اشاره کرد و تاکید کرد: مروجان شیعه لندنی و انگلیسی سعی در آسیب وارد کردن به دوگونه محتوایی و شکلی در عزاداری‌ها بودند که مهم‌ترین آن مخدوش کردن چهره اسلام و شیعه در جهان است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات