۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۸۳۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شهدا زمینه سازان ظهور هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: شهدا زمینه سازان ظهور هستند و بزرگترین اتفاق عالم همان ظهور امام زمان(عج) است و انبیا و ائمه اطهار هم تحقق ظهور را زمینه‌سازی کرده‌اند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین با حضور در روستای مورآباد از توابع شهرستان آبیک بخش بشاریات در یادواره شهدای این روستا با اشاره به مراسم تشییع باشکوه شهید مدافع حرم محسن حججی، گفت: دست‌های شهید حججی مانند دست حضرت ابوالفضل(ع) و سر ایشان مانند امام حسین(ع) قطع شد و مانند مولای خود مظلومانه به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: شهدای ما هدف داشتند و این راه مقدس را با اختیار انتخاب کردند و آگاهی، بیداری و اراده برای دست‌یابی به جایگاه والای شهادت داشتند.

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: یکی از اصلی ترین اهداف شهدا، دعوت به عبادت و بندگی خداوند بود که همان هدف خلقت انسان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا، ما را با بندگی خدا آشنا کردند و این مهم، هدف پیامبران(ع) بود و خدا می‌فرماید پیغمبران را فرستادیم تا مردم را به سوی عبادت و بندگی خدا هدایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی هدف دیگر شهدا را دعوت به عدالت و مبارزه با ظلم عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا خدا می‌فرماید ما پیغمبران را فرستادیم و کتاب نازل کردیم تا مردم برای عدالت و قسط به پا خیزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مبارزه با ظلم هدف همه شهدا بوده چرا که سرور همه شهدا امام حسین(ع) فرمود مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و مردم به باطل افتاده‌اند من این زندگی را نمی‌توانم تحمل کنم و شهادت در راه خدا را می‌خواهم و امروز مصادیق ظلم‌ها را در سوریه، یمن و میانمار و برخی دیگر از کشورهای منطقه مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قزوین هدف دیگر شهدا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد:  اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌گویند من برای این منظور و اصلاح امور جدم قیام کردم.

وی گفت: خداوند در قرآن فرموده دشمنان شما باید در شما ناراحتی و خشم ببینند و می‌فرماید آنها که از شما عصبانی و ناراحت می‌شوند به آنها بگویید از عصبانیت بمیرید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه سخنان خود، هدف دیگر شهدا را صدور دین بیان کرد و گفت: ما هم باید پیرو هدف آنها باشیم و اگر توان حرکت و پیروی از اهداف آنها را نداریم نباید حرف آنها را دگرگون معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود ما انقلاب را صادر می‌کنیم و شهدا هم همین معنا را دنبال کردند و با رشادت‌های آنها کشورهایی نظیر عراق، لبنان و سوریه امنیت نسبی پیدا کردند و اجازه ندادند ظلم بر کشورهای اسلامی تحمیل شود.

امام جمعه قزوین حمایت از مسلمانان جهان را هدف دیگر شهدا برشمرد و گفت: پیامبر (ص) فرمود اگر مسلمانی دغدغه حل مشکلات مسلمانان و مظلومان را نداشته باشد، مسلمان نیست و شهدا هم همین معنا را دنبال کردند و دست مظلومان مسلمان و غیر مسلمان را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا زمینه سازان ظهور هستند و بزرگترین اتفاق عالم همان ظهور امام زمان(عج) است و انبیا و ائمه اطهار هم تحقق ظهور را زمینه‌سازی کرده‌اند و خداوند وعده داده است که آینده جهان، آینده برافراشته شدن پرچم حق و نابودی ظلم است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدینی از خانواده دو شهید روستای مورآباد، شهید علی صالحی و شهید عبدالله صالحی، تجلیل و قدردانی کرد./873/د103/ب1

ارسال نظرات